Vand fra genveks...

Hej Alle.

Jeg har et problem med mit genveks-anlæg. Der kommer vand ned på min 1. sal fra et af rørene i mit genveksanlæg. Jeg regner med at det er fugt der kommer tilbage, når den varme luft fra huset møder den kolde luft på loftet.

Skal sådan et anlæg ikke være isoleret på rørene, for det er de ikke her (det er et hus jeg har købt med anlægget i).

Rørene sidder samlet på spærene, så de sidder altså i fri luft og ikke i isoleringen.

Mvh
Jakob

<p>Med venlig hilsen<br /> <br /> Jakob Dalgaard<br /> <br /> <a target="_blank" href="www.sejsdyner.dk">www.sejsdyner.dk</a></p>
4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Det er kondensvand og jo, de skal absolut være isolerede. Både for de ikke danner kondens men også af hensyn til varmetab.
Har selv et anlæg, i øvrigt.

Okay, tak.

Hvilken form for isolering skal det være ?? Jeg forestiller mig at man kan købe sådan noget i et byggemarked, på rulle ??


<p>Med venlig hilsen<br /> <br /> Jakob Dalgaard<br /> <br /> <a target="_blank" href="www.sejsdyner.dk">www.sejsdyner.dk</a></p>

Hej

Lamelmåtter er den helt rigtige i solering til dette formål  og der skal bruges min 50 mm og gerne mere da det jo er stuetemperatur i der er i rørene (i hvert fald i udsugningen).

Nilan foreskriver minimum 100 mm isolering omkring rørerne. Har selv et Nilan anlæg. Der er iøvrigt stuetemperatur både i ind og udblæsning hvis anlægget fungerer optimalt. Vores udsugning ligger på 22 grader og indblæsning på 21. Det er uden varmeflade. Iøvrigt skal du også være opmærksom på at anlægget skal være tilsluttet afløb for at kunne komme af med kondensvand. Uanset hvor godt du isolerer så vil den kolde luft og varme luft mødes i anlægget og det vil danne kodens. Når man ikke engang har gidet isolere rørerne efter forskrifterne - har man så tilsluttet det til kloak?
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis