hjælp til digital kamera

Hej...

Jeg vil have mig et nyt kamera og har sonderet terrænet lidt...

Jeg er kommet frem til et par Nikon modeller jeg kan tænke mig...

Nogen med forstand på det der vil kaste et blik på dem og fortælle mig om jeg vil savne noget ved nogen af dem...

Egentlig hælder jeg mest til zoom kameraet da jeg mest tager billeder udendørs men vil ikke gå på kompromis med billedkvaliteten...

Men valget falder endten på Nikon Coolpix S710 eller Nikon Coolpix P80

S710: http://www.nikon.dk/product/da_DK/products/broad/1636/overview.html

P80: http://www.nikon.dk/product/da_DK/products/broad/1596/overview.html

Hvad jeg selv har svært ved at overskue hvilket af vidvinkelobjektiverne der er bedst til lidt alm indendørs fotografering... men igen... ikke noget jeg gør en masse i.

på forhånd tak :)

Hej... Jeg vil have mig et nyt kamera og har... Vis hele indlægget
17 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Puha... så var jeg lige inde og have et D60 fra Nikon spejlrefleks i hånden... man kan godt nok godt mærke at det er noget helt helt andet... Jeg var solgt på stedet... men jeg ved at bare at køber jeg sådan et... så får jeg ingen billeder taget for jeg gider ikke slæbe det med mig... eller jo... med det alm objektiv, men ikke hvis jeg skal have et tele objektiv med for at være sikker...

Jeg havde så også fat i P80 igen.... det kompakte zoomkamera fra Nikon... men jeg synes bare det er for småt til mine rimeligt store hænder... desværre har ingen af forhandlerne Canons SX10 hjemme så jeg kan prøve det :( men de siger det er lidt større...

Men de foretrækker alle Nikons optik...

Så hvis bare jeg kan få prøvet det canon et sted ville det hele være meget nemmere :)
Ja det overrasker ikke... Der er også ét eller andet over lyden, når spejlet klapper

Du kan købe en Tamron 18 - 250 mm linse, den dækker hele området fra ejendomsmægler til stjernekikkert - svarende til 13,9 x zoom. Så behøver du kun have én linse med.

Du kan se mere om den her:

Tamron 18 - 250 mm

Lars & Elizabeth, Bente II, Ishøj, XPE3524, MMSI 219015911

Led os ikke i fristelse... vi kan sagtens finde vej selv...

men så vidt jeg lige læser den der, så er der ikke noget autofokus eller noget vel?
Ork jo - det står AF for

Lars & Elizabeth, Bente II, Ishøj, XPE3524, MMSI 219015911

Led os ikke i fristelse... vi kan sagtens finde vej selv...

hehe... jeg er sgu rimeligt bange for at det vil løbe stærkt over mit budget at investere i sådan et til mit brug :S Men jeg kunne godt nok godt tænke mig det :S
Annonce
Wikipedia har i øvrigt en god side med fotoudtryk og forklaringer, hvis man bliver rundtosset af at læse annoncer og anmeldelser:
 

Lars & Elizabeth, Bente II, Ishøj, XPE3524, MMSI 219015911

Led os ikke i fristelse... vi kan sagtens finde vej selv...

hvist du skal have skape billeder så er det med fast brændvide.!

en af de gode portræt opjektiv er 50mm f 1.4 ( canons forlængelsesfactor 1.6)
det svare til 85mm ekvalent 35mm format.!

når jeg traver en aften tur har jeg en spejreflekskamera canon 400d med i en lille taske med plads kamera med zoom og en 50mm f1.4
eller tager jeg kompaktkamera canon G9 med
og lader det "store" blive hjæmme.!
og til tider nat timmerne.!

det stiller en hvist krav til kameraerne og tage billeder i gadelys
i håndholdt kamera. eller på fotostativ og andre faste genstande
der er ind for rækkevide.!

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis