model bestemmelse?

Er der nogle der kan hjælpe mig med at finde ud af hvilken model denne motorcykel er?

Går ud fra det er en honda grundet vingen på tanken. Men hvilken årgang og model?

ved godt den er modificeret..

Mvh Rasmus

5 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hej..
Mit bud er en Honde 450 twin fra 71-73... Men det er ski lidt svært at se fra den vinkel..

Mvh Jan J
ja, men det er det eneste billede jeg har :-( Jeg synes forgaffelen ligner noget fra 60'erne og ikke den på CB'erne fra start 70'erne.. og speedometer ser ud til at være indbygget i lygten.
Helt enig.. men der er ikke meget orginalt på den cykel.. Ville gerne se flere foto, især motor tæt på.. Lidt underligt med det gearskifte... men en smuk cykel, det er det sku.. Men syntes nu godt kunne være fra start 70.. jeg tænker på 450 med "bøffeltank", den havde også styr-strammer, og "Engelsk" forgaffel.. men du har ret det ligner noget fra en "BSA Golden Flash-68".. Hvor har du fundet foto ??

Mvh Jan J
Jeg tror jeg har fundet frem til at det er en Honda CB160 fra 60->70

jeg kan ikke huske hvor jeg fandt billedet. Hvad kan tanken mn være fra?

Er de sjældne? Vil sgu gerne have fingrene i sådan en..

En CB 160 er et godt bud.

Det afhænger dog af motorstørrelsen. I 60'erne kunne den købes herhjemme som en CB 72 ( 250 ccm) eller som CB 77 (305 ccm). Der var mange der var født som 250 og så blev boret op til de 305 ccm.
Har selv haft en til gadekørsel og en til banekørsel som var opboret til 350 ccm og med en 5 trins quife gearkasse. ( den kom nu aldrig ud at køre)

Det var en meget populær mc  og hurtig efter datidens begreber. Har selv haft en cb 77 og den kørte lige op med en 650 BSA.

Jeg kan ikke genkende tanken på dette billede.

Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis