Citroën AX GT

Jeg har fået et godt tilbud vedr. en Citroen AX GT fra 1989, og jeg overvejer at slå til, men jeg synes, jeg engang hørte at de havde problemer med gearkassen - og yderligere skulle man bruge specialværktøj til motoren så man stort set ikke kunne lave noget på bilen selv, men var tvunget til at sende den på værksted.

Er der nogle som ved noget om dette eller husker jeg forkert?

Jeg skal nok skrive, hvis jeg køber den, og advare om når jeg skyder den af - så kvinder og børn kan komme i sikkerhed hehe!!!
Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
6 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hej.

Jeg kender en mekaniker, som ikke kan lide Citroen. (det er der mange mekanikere der ikke kan).

Hans kone havde dog en AX'er, og hans argument for at hun måtte have sådan en, var at den var nem at gå til - både reparationer og værktøj skulle være standard på netop denne model.

Mvh
ThomasB
Takker for svarene, men Carsten hvor kan jeg se hvilken type moteren er - står det på registreringsattesten eller et eller andet sted på motoren??

Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
Hej brunhøj!
Jeg sov lidt i timen da jeg læste dit indlæg, alle GT modeller kører med TU motor, så du skal ikke bekymre dig om det.
Rigtig god fornøjelse med bilen.
Mvh. Carsten
Hej GT køber et eneste jeg kan komme på er at checke ed to gummimancheter der sidder ved karburatorene ad de vist skulle være ret dyre smile
Erik
Jeg takker for svarene!!!! Jeg har fået fat i Haynes om Citroen AX, og jeg kan se, at det er normalt værktøj man skal bruge, så det er fint.
Så nu skal gearkassen bare være i orden!!

Mvh
Brunhøj
Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis