hjælp til at bygge et skab

Hej jeg kommer fra vest Lolland, jeg går og pusler med tanken om at bygge et skab af teaktræ,
Er er nogen som kan hjælpe mig med hvor man finder teaktræs plader?.

Og noget andet, kan man bejse spånplader, således at det stadig ser ordentligt ud?
Jeg har nemlig lagt mærke til at billige “teaktræs” møbler er lavet af noget som ligner spånplader som er bejset.

 

Hvordan staves det endeligt:
Teaktræ eller Tiktræ,
Eller det er måske to forskellige ting?

 

hilsen

nsg.

6 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Hej og tak for jeres svar.

FWM:
jeg har søgt rundt på forumet og jeg fandt også to af de link som du postede, men jeg fandt ikke rigtigt noget info som jeg kunne bruge.
men tak alligevel

Troels_E: Ok så ved jeg det tak.
skabet vil jeg have til at stå i stuen, det skal bruges som et barskab eller hvad man nu kalder det, indtil vider har flaskerne og glassene stået i vores skænk (det har også været fint), men vil gerne bygge et skab til det.
Jeg regner med at lægge en del tid og kræfter i det også må det jo gerne være flot.
Jeg ved endeligt ikke helt præcis hvad det skal laves af endnu, men da jeg godt kan lide bejset teaktræ, blev det mit første udkast.
Så jeg er åben over for forslag samt ideer, jeg vil bare gerne lave det ordentligt og så skal det kunne holde en hel del år frem.
Det med en front af teaktræ kombineret med en MDF plade lyder som en god ide, kan du uddybe din ide lidt nærmere?



hilsen
nsg

edit:
Jeg regner med at skabets indvendige mål ca. skal være H:120cm. x B:70cm. x D:55
Og så skal det stå på fire ben af en art, de må også gerne være flotte og passe til skabets udseende,
Ideer er også velkommen på dette område

Er bange for jeg ikke kan give så meget hjælp. Har rejst en del i Indonesien og set mangt og meget lavet i teak, men vist ikke så mange barskabe.

Tanken om kun at holde fronten i teak var blot for at holde prisen nede, men jeg ved ikke hvad teak koster, eller om det overhovedet fåes i plader herhjemme.

Først og fremmest må du finde en der sælger træet og dernæst finde ud af at tegne skabet udfra hvikle materialer der kan skaffes. Skal det være klassisk eller mere skandinavisk design?

http://www.baliabc.com/moebel/special/Glasvitrine3doorFront450x600.jpg
Noget i denne stil er ofte brugt til div. flasker i restauranterne på Bali (hvor jeg tager ned igen hele Januar...) :-)

 Mvh.

Flemming

Man skal ikke kaste med Sten hvis man selv bor i et glashus ...Eller hvis Sten er rocker, og ved hvor du bor

Hej igen længe siden

Troels_E
det er godt nok et lækkert skab, men tror at det vil være lidt for stor en mundfuld og gå igang med p.t.
Jeg har også noget mere "dansk" i tankerne, noget i stil med dette:  http://img392.imageshack.us/my.php?image=skabetudvendigt21al9.jpg

målene skal være H:120cm. x B:75cm. x D:55cm.

FWM
det var da godt nok langt væk
Men alligevel, tak endnu en gang 

hilsen
nsg.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis