Guf

Er der nogen der kan hjælpe??? Jeg har engang fået cornflakes overtrukket med chokolade,men når jeg prøver bliver noget klistret stads,og cornflaks'ende bliver bløde.Hvad gør jeg forkert?
mvh. June d6

8 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Det er simpelt.

Du smelter noget chokolade i vandbad, og fylder cornflakes ned i skålen og rører rundt til du har en passende mængde.
Så tager du cornflakesene op med en ske og sætter dem af på bagepapire.
Derefter stiller du dem køligt i et par timer og vupti.
min mormor lavede noget med cornflakes, palmin og cacao,- muligvis en billigre udgave af ovenstående, men de smagte dælme godt.

Fandt lige den her: Kan bedst lide dem uden rosiner:
Ingredienser: 250 g. palmin
250 g. sigtet flormelis
125 g. kakao
150 g. rosiner
250 g. cornflakes
reven skal af ½ appelsin

Palminen smeltes, og der slukkes for gryden. Sigtet flormelis og kakao tilsættes og rosiner og Cornflakes røres i. Den revne appelsinskal tilsættes. Massen sættes i toppe på pergamentpapir, når den begynder at blive lidt fastere.
mvh jan
Hej jancar,
Det ser godt ud,det må jeg prøve.Tak
mvh June d6

Det er da vist dem jeg altid har hørt benævnt "Møjbunker"..det ligner, men smager bestemt ikke sådan.
Der bliver ballade, hvis de ikke laves til jul..
Og gi' dem så lige et skvæt rom, så bliver alle børnene såååå rolige efter lidt tid.

Sniffer  
Hej sniffer
Jeg gav det et skvæt rom,mere fordi chokoladen var for tyk,men det gjorde da heller ikke noget at smagen blev bedre.Vores børn er "gamle"så det virker ikke mere.Derimod vil "møjbunkerne" stadig ikke blive sprøde.Jeg har mistanke til cornflacksne.Måske bruger jeg et forkert mærke.Mvh June d6

Annonce
Det er et spørgsmål om hurtighed....
Tør du vente til sidste øjeblik med at røre cornflakes i???
Jo længere tid de er i cacaomassen inden den stivner - des blødere bliver de.
Men jeg synes nu ikke, at det gør den store forskel - møjbunkerne "fordamper" jo uanset hvordan de laves....de er altid forsvundet allerede inden jul.

Sniffer  
Ja det har du ret i.Mener du jeg skalvente til chokolade/rom massen er næsten kold,inden jeg dypper cornflack'ene?

Dybber du dem????
Æhhh - jeg skrev "Tør du" vente...
Det må jo komme an på en prøve.

Sniffer  
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis