Politi-scanner i bilen....?

Hej!
Jeg påtænker at købe en hånd politi-scanner til at sætte i min bil.
Er der nogen der har erfarringer med at kpble sådan én til i bilen? Her tænker jeg på mht at koble den til bilens antenne. Er det muligt?

Hvis der er en der har en billig brugt til salg, så kontakt mig.

Mvh. Torben www.angelfire.com/rebellion/fordka/

Mvh.
Torben Kristensen
19 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Behøver man sådan en i en Ford Ka - det vidste jeg ikke wink

Mvh. JørgenE
Det er mere for sjov til at høre om hvad der sker på deres frekvenser....
F.eks. når man er ude og se race på "striben"...

Det er ikke sådan en "fart-måler"-advarsel jeg tænker på, men sådan en lille walkie talkie...

Mvh.
TK

Mvh.
Torben Kristensen
Hvilken glæde kan du få af en sådan scanner?
Jeg har et andet forslag, søg ind til politiet, så kan du både få opfyldt dine ønsker om at køre hurtigt og samtidig følge med i og deltage i politiets meldinger på "politi-radioen". (Samtidig kan du blive lidt mere voksen)!
Venlig hilsen mig.
Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
Gik politiet ikke over til at sende digitalt for nogle år siden. Jeg slukkede i hvertfald min Uniden Bearcat 200 XL for 6 år siden, da det eneste jeg kunne høre var Falck og mobil telefoner (bare rolig kun NMT).

Men jeg har haft mange sjove tiner sammen med den. Specielt i forhold til razzia.

Sendt fra min Commodore64
Hvorfor ikke købe en rigtig fed gammel motorcykel.
Se Min XSer her
Kik forbi www.yamahaxs650.dk
Arbejder på parogpsykoterapi.dk ​

Hej.

Du kan sagtens montere den i bilen, du kan bare ikke bruge den antenne der sidder på bilen i forvejen. (den kører med et andet frekvensområde) Brug den antenne der sidder på scanneres fra starten, den er OK.

Politiet kan godt scramble deres signal, men det gør signalet svagere, og de bruger kun scrambling når de det vigtige ting de taler om.

En radioscanner er faktisk meget sjov - i 2 mdr. Man kan høre politiet, man kan aflytte NMT 450 telefoner, man kan aflytte ældre trådløse telefoner osv osv osv.

Man indstiller de frekvenser man vil høre på, og så sætter man scanneren til at søge på "trafik" på disse frekvenser. Når der er en der taler på frekvensen, så stopper scanneren med at scanne indtil der ikke tales mere på den frekvens. Det kræver lidt arbejde at indstille alle de frekvenser, men når der er gjort så kan man bare lade den stå tændt. Jeg har selv hørt en masse bådtrafik (VHF) bl.a en mayday, biljagter osv. Den kan jo bare stå tændt med man sidder foran sin PC. Forøvrigt kan man koble scanneren til sin PC, og se hvor forskellige fly befinder sig i luften. Man aflytter simpelthen flyets transponder, og et program sætter det ind på det elektroniske kort.

Alt sammen lovligt!!

En anden ting er om du kan aflytte om politiet kommer ud til en razzia på striben, det tvilvler jeg dog på, da de sikkert scrambler signalet ii sådanne situationer.

Mvh
ThomasB
Annonce
Hej Thomas

Endelig tak for et seriøs svar.....! Megen information jeg kan bruge.

Jeg fik faktisk ideen efter at nogen havde hørt på en scanner at politiet tilkaldte forstærkninger ved "burn out" i Aars d. 21-02-2003...

Har fundet en billig scanner hos T. Hansen til kun 895,- Set andre stedet til ca 1.000,-

Mvh
Torben

Mvh.
Torben Kristensen
Hej Torben.

Du skal være opmærksom på at de billige scannere, som regel har lukket for nogle af frekvensområderne, så der vil være nogle frekvenser du ikke kan høre. F.eks. trådløse telefoner.

Jeg havde selv en Uniden Bearcat 3000, hvor alle frekvensområder var åbne. Den var hurtig til at scanne, og så havde den nogle rigtig gode funktioner. Du skal købe en trådløs, så du kan have den med rundt.

Hvis jeg skulle købe en scanner nu, ville jeg købe en Uniden Bearcat 60 eller uniden Bearcat 120

Tag et kig på www.dkscan.dk der står massere af info om frekvenser osv.

Mvh
ThomasB
Hej igen.

Jo, det er den jeg tænker på.

Køb du bare den!

Hvis du vil have et ekstra godt signal, kan du købe en antenne der har den rigtige længde i forhold til politi-frekvenserne.

En teleskopantenne fåes så den passer på stikket på scanneren. Den er dog lidt uhandy.

Mvh
ThomasB
He igen.

Jeg fandt lige en liste over forkortelser, som politiet bruger, når de taler sammen i radioen:

§53 Spirituspåvirket fører
§54 Fører påvirket af medicin, narko eller lign.
§119 Vold mod tjenestemand
§265 Polititilhold
BTK Brød Til Kaffen (særdeles uofficiel forkortelse)
CFI Centralbureauet For Identifikation (fingeraftryk)
DCP Den Centrale Politiafdeling
EK Registret over efterlyste køretøjer
EOD Explosive Ordnance Disposal
(Sprængningsekspert)
EUF Lov om EUF = Lov om euforiserende stoffer
FR Folkeregistret
FU Færdelsuheld
KC Kostercentralen
KCV Kriminalpolitiets Centrale Vagtleder
KR Kriminalregistret
KSN Kommandostation, f.eks. på politigården
KST Kommandovogn
Kørsel 1 Kørsel med horn og blink
Kørsel 2 Kørsel uden horn og blink
MAT FU Materielt færdelsuheld
MTU Musik til ulempe
NEC Rigspolitiets Nationale Efterforskningsstøttecenter
NEC-aktuel Betegnelse for person, der er opført i det særlige
register, der er oprettet i NEC-regi.
OCV Ordenspolitiets Centrale Vagtleder
OSCAR Overvågningspatruljer
PP Påkørsels Patruljen (foto m.v. ved færdselsuheld)
PTU Parkering til ulempe
PVT Politivedtægten
RG-n (n=1-6) Politiregionerne
SIS Schengens Infomations System
Turbolisten Liste over stjålne biler indenfor de seneste 24 timer

Mvh
ThomasB
Der er yderligere 9 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele