Lyssensor

Hvis jeg har behov for to lyssensorer til at styre mit lys i haven. Kan jeg forbinde dem således at jeg kører mellemledningen fra min afbryder op i den ene sensor. Og forbinder sensor 1 og 2 med en ledning så de sidder i serie. Og herefter trækker en ledning fra hver sensor op i den første vægbelysning ud af mange?

Så burde det det vel ikke betyde noget at begge sensorer bliver aktiveret samtidig. Ellers vil den ene slukke når jeg kommer ud af den rækkeområde, men belysningen vil herefter tænde når jeg går ind i den anden sensors område.

Spar mig for hvad man må selv og hvad man skal have en dyr dreng til at lave - de regler kender vi vist alle
Hvis jeg har behov for to lyssensorer til at styre... Vis hele indlægget
14 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Regler, regler, regler.....

Hvorfor er det eneste folk tænker på regler ?

Det kræver ingen autorisation at mure en overligger i over et vindue, som bære hele gavlen, ej heller at montere nye spær på huset. Begge dele kan resulter i mindst lige så store skader, hvis ikke det bliver gjort rigtigt.

Det er en skræmmende farlig verden vi lever i !!!

Hvorfor skulle en kabel abe kunne montere ledningerne bedre end manden selv ? Når nu det han skriver er rigtigt, kan jeg ærligtalt ikke se problemet.

Hold op med alle jeres love og regler, og giv manden et svar han kan bruge.

Jeg tror chancen for at blive kørt ned i trafikken er større, end at brænde huset af på den måde. !!

Mvh Thomas Hansen

Haha, der kan man bare se. Det havde jeg slet ikke noteret mig, inden jeg skrev indlægget.

Sorry.

Mvh Thomas Hansen

Jeg fordømmer GDS-EL-arbejde.!!!


Så sent som I sidste uge, var jeg ude ved en installation, hvor der engang imellem var spænding på vaskemaskine/komfur stel mv. Det viste sig at den udendørs belysning kørte på lyssensor, og tændledningen, havde man valgt som gulgrøn ude i lysinstallationen, men stadig havde man forbundet denne til beskyttelseslederen i resten af installationen!!!!


Der var ikke udført systemjording og HPFI relæet var groet fast....!!!!!!!!!

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis