Kig ikke alt for meget på benzin/dieseløkonomien. Det er mindst lige så vigtigt, at ikke reparationerne løber løbsk, og der ikke hele tiden går noget dyrt i stykker og stumperne er til at betale.
Min nabo, med nykøbt hus på landet, havde en lignende vogn, deres allerførste, som din, og det var dog grusomt, som det kostede. De havde netop købt den, fordi de håbede på, at det var en økonomisk vogn. Efter et par år med voldsomme udgifter, blev de stillet en udgift i sigte på kr. 70.000. Så opgav de den vogn.
Jeg tror ikke du får ret mange mekanikertyper til at anbefale en gammel Fiat, hvis de skal give kunden et godt råd, og de selv bliver også trætte af at reparere skidtet, idet det medfører en utilfreds og sur kunde.
Køb en pæn og vel vedligholdt, gammel Mondeo. Det er til at tumle, selv om den ikke er ufejlbarlig. Du kan jo så lade være med at pine den til max.ydelse hele tiden. Hvis min kone kører vores 1995, 2.0, kører den rask væk 12-14 km/l
Har lige fået smadret forkofanger, for- og blinklygte i den ene side. Det var stumper for ca 2500 + maling og montering. (Det var ikke os selv, men en modpart, der skal betale!

)