radiator banker/dunker

Hej Jeg har en installation med gulvvarme (shunt) i stueetagen og radiatorer på 1. sal. Varmen kommer fra et jordvarmeanlæg, så anlæget er diminsioneret til 55/35 grader frem/retur. Problemet er at mine radiatorer nogle gange banker. Så vidt jeg kan høre kommer det fra ventilerne, og det passer også godt med at hvis jeg skruer lidt ned, holder det op. Er der nogen der har nogle ideer? Har selv tænkt på om de kunne være noget med trykket eller strømningshastigheden. Mvh Nikolaj
3 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Argh! Fandt lige et andet indlæg om det samme (undskyld), og har nu checket: Vandet kommer ind for neden og ud for oven.
Heldigvis er det vist samme problem på alle radiatorer, så det bare kan byttes om nede i teknikskabet. Men alligevel... Damn, hvor er jeg træt af den smed!

Mvh
Nikolaj
Det var da godt at du fandt en løsning, og at det er noget du selv kan løse, uden det sender dig på fattiggården.

 Mvh.

Flemming

Man skal ikke kaste med Sten hvis man selv bor i et glashus ...Eller hvis Sten er rocker, og ved hvor du bor

Tja... Det er nu alligevel noget med nogle kobberrør der skal skæres og loddes, så det er ikke noget jeg selv vil kaste mig ud i. Men jeg skal ikke have brækket gulvene op eller radiatorene vendt på hovedet :-)

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis