Aircondition medfører dug på ruder labsic 8 2660 05-11-2008 22:41 HejHar en seat leon fra 03.Efter jeg har brugt min aircondition dugger mine ruder. Systemet er lige blevet efterfyldt.Hvad kan det skyldes at ruderne dugger? Kan systemet ikke komme af med den fugtige luft? I givet fald hvorfor?Hilsen Lasse 3 svar Følg tråden Annonce Annonce Annonce
Karste Jepsen 208 10-11-2008 19:11 Jeg forstår det sådan at du kører bil, slukker for ac og kører videre, og så oplever dug. Når ac kører er fordamperen kold, og dermed fugtig. Når du slukker vil fugten (drivende våd fordamper) rives med luften ind i kabinen, og derfor får du dug. Hvis du kører sådan et stykke tid vil det ophøre, når fordamperen er "blæst" tør. Hvis du først oplever det nu efter efterfyldning af kølemiddel, skyldes det sikkert at den har manglet så meget, at den næsten ikke kunne køle. Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
Bent Andersen 3003 12-11-2008 10:29 Det kan også skyldes at afløbet fra fordamperen er tilstoppet. Aner ikke hvor det sidder på en Leon.Bent.
høvding 153 9510 15-11-2008 21:04 hver også opmærksom på at friskluft filter/pollenfilter hvis sådan et er mont. at det er rent. har set nogen der har fuldstendig stoppet og nogen med mug på. og det hjælper ikke lige på dugen da alt luften skal i gemmen filteret. så check det. men ellers dug på ruderne efter slukning af ac er normalt. i et hvis omfang do it youselv