Mønster i klinkegulv

Vi skal til at lægge klinker i hele huset.

Vi er meget åbne for foreslag til lægning. Jeg havde en ide om at blande 2-3 nogenlunde ens farver og lave noget mønster i lægningen af klinkerne. Ikke nødvendigvis et dominerende mønster, men en mere speciel måde at lægge klinkerne på. Er ikk meget til de lige linjer eller diagonalt, slet ikk når det bliver klinker i alle rum.  I kan se vedhæftede tegning for huset, og der skal sådan set været klinker overalt på nær soveværelset.

Håber nogen kan hjælpe.

Jonas

Den ene tegnig er i paint(jpeg)

Den anden i pcschematic(elcad)

Selvgjort - er velgjort!
13 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
jeg ville nok benytte forskellige klinker forskellige steder.

1. slags: Køkken, bryggers + gangarealer
2. slags: Badeværelse(-r)

Ellers ville jeg lade fornuften bestemme. Jeg ville ikke selv blande flere slags eller lave mønstre. Hvis du gør dette er det pludselig ikke længere "bare" et gulv, men et design i sig selv. Dermed kan det blive rigtigt svært at indrette med møbler, fordi gulvet opsluger alt opmærksomhed i rummet. Det kan også nemt blive rodet at se på, da et mønster fanger øjet anderledes end et roligt og ensartet gulv.
Hmm. Jeg har nok ikk udtrygt mig ordenligt. Det var ligeså meget en måde at lægge klinkerne på, mønsteret i lægningen. Og så havde jeg tænkt man måske kunne lave en borde eller noget i en anden farve, det skal skam ikk sluge alt opmærksomheden, den er jeg helt med på.

Selvgjort - er velgjort!
Okay så er jeg med på hvad du vil. Hvad er budget rammen for ny gulvbelægning?? Det kan nemlig være svært at finde nogen der kan passe sammen til en fornuftige penge. Men det er bare og kigge de foskellige flisecentre og byggemarkeder rundt omkring for noget man kan lide. Har selv lige bestilt klinker på Stark.

Lige et link til producenten af de klinker vi faldt for: http://www.cedir.it/it/serie.php

Hjemmelavet er ikke nødvendigvis et kvalitetsstempel.

Jeg vil sige det så'n at selvfølgelig skal det være inde for rimelighedens grænse, men det er jo noget vi forhåbentlig skal kigge på mange år endnu!! Man skifter jo ikk bare lige nogle klinker ud, så'n som man kan med et trægulv, derfor vil vi gerne gøre lidt ekstra ud af det. Og også derfor det skal være nogenlunde neutralt, men stadigvæk specielt :)

Jeg kigger lige engang på den side.
Hvordan har du valgt at lægge det?

Selvgjort - er velgjort!
Annonce
Jeg kom til at tænke på en gammel tråd, hvor vi eksperimenterede lidt med fliselægning og -mønstre.
Der er måske noget du kan bruge - klik her.

"Dygtighed er ikke en dobbelt dosis af den almindelige evne til at lave noget halvgodt."

God tråd Buch, tusind tak.
Hvordan laver du de animationer? kunne være fedt at sidde og lege lidt med forskellige ideer der flyver rundt i mit hovede. Det er rimelig stort arbjede at tegne i hånden, så 4 timer igår og prøvede.

Selvgjort - er velgjort!
Skrevet af jonas_kofoed den 09-11-2008 17:47
God tråd Buch, tusind tak.
Hvordan laver du de animationer? kunne være fedt at sidde og lege lidt med forskellige ideer der flyver rundt i mit hovede. Det er rimelig stort arbjede at tegne i hånden, så 4 timer igår og prøvede.

Lidt kendskab til et grafisk program der kan arbejde i lag (layers) gør det hele lidt lettere. Lagene kan så importeres til et andet program der kan fremstille animationerne.
Jeg bruger Adobe Photoshop med det tilhørende Image Ready (animation), men en billigere mulighed er f.eks. Paint Shop Pro.
Der er talrige tutorials til begge programpakker på nettet.

Et andet fremragende GRATIS program for selvbyggere er Google SketchUp.
Måske ikke så meget til fliser og animationer, men derimod en hjælp til ny- og tilbygninger.
Det er ikke et tegneprogram, men et program hvor man laver modeller i fuld 3D som kan vendes og drejes på alle måder.
Det tager lidt tid at lære, men er helt bestemt ulejligheden værd.

Mit første projekt var at genskabe mit hus som du kan se her.


"Dygtighed er ikke en dobbelt dosis af den almindelige evne til at lave noget halvgodt."

Hejsa

Jeg vil holde mig til den samme farve og mønster i hele huset, Ellers bliver det et hus uden tråd igennem.

Du kan blande mange farver osv, blot du føre det igennem, men du kan også gøre dette:

Hele vejen langs væggene lægge en 30x30 skåret igennem på midten så du får en 15x30

En smal bort herefter ca 5 cm i en anden farve.

En 50x50 diagonalt i midten.

Du får et tidsløst læggemønster, med masser af stil i.

Se også www.flisefrank.dk for inspiration.

 

 

 

 


<p><strong>Michael Stralner</strong> <strong>Salesmanager Flise Frank ApS Støvring </strong><strong><a href="http://www.Flisefrank.dk">www.Flisefrank.dk</a></strong></p> <p>&#160;</p> <p>&#160;</p>

Hej Flisefrank

Tak for dit svar. Det kan jeg godt følge dig i. Ville du også vælge samme flise i stue/køkken som i bryggers?

Jeg må bare til at tegne lidt tror jeg. Har du en god fremgangsmåde?

MVH

Jonas


Selvgjort - er velgjort!
Der er yderligere 3 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis