Mønster i klinkegulv

Vi skal til at lægge klinker i hele huset.

Vi er meget åbne for foreslag til lægning. Jeg havde en ide om at blande 2-3 nogenlunde ens farver og lave noget mønster i lægningen af klinkerne. Ikke nødvendigvis et dominerende mønster, men en mere speciel måde at lægge klinkerne på. Er ikk meget til de lige linjer eller diagonalt, slet ikk når det bliver klinker i alle rum.  I kan se vedhæftede tegning for huset, og der skal sådan set været klinker overalt på nær soveværelset.

Håber nogen kan hjælpe.

Jonas

Den ene tegnig er i paint(jpeg)

Den anden i pcschematic(elcad)

Selvgjort - er velgjort!
Vi skal til at lægge klinker i hele huset. Vi er... Vis hele indlægget
13 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce

Hej Jonas

Ja jeg ville vælge de samme, det er vigtigt at holde stilen ens i dit tilfælde.

Det mønster jeg taler om har jeg lavet i sæby i ens farver. Dette læggemønster er godt fordi det går op i selv de allermindste rum.

 

 


<p><strong>Michael Stralner</strong> <strong>Salesmanager Flise Frank ApS Støvring </strong><strong><a href="http://www.Flisefrank.dk">www.Flisefrank.dk</a></strong></p> <p>&#160;</p> <p>&#160;</p>
Skrevet af Flise Frank ApS den 11-11-2008 17:27

Hejsa

Jeg vil holde mig til den samme farve og mønster i hele huset, Ellers bliver det et hus uden tråd igennem.
Du kan blande mange farver osv, blot du føre det igennem, men du kan også gøre dette:
Hele vejen langs væggene lægge en 30x30 skåret igennem på midten så du får en 15x30
En smal bort herefter ca 5 cm i en anden farve.
En 50x50 diagonalt i midten.
Du får et tidsløst læggemønster, med masser af stil i.

Ja - helt enig med Flise-Frank i, at det virker bedst med en gennemført stil fra rum til rum.

Men jeg er ikke enig i, at man kan fastlægge en bredde på fliserne langs væggen hvis man vil lave rummet symmetrisk (se den fremhævede tekst ovenfor).
Det jo netop langs væggene man skal lave tilpasningen når man har lavet et eller andet symmetrisk mønster fra midten af gulvet.

 

"Dygtighed er ikke en dobbelt dosis af den almindelige evne til at lave noget halvgodt."

Skrevet af Buch den 12-11-2008 17:35
Skrevet af Flise Frank ApS den 11-11-2008 17:27

Hejsa

Jeg vil holde mig til den samme farve og mønster i hele huset, Ellers bliver det et hus uden tråd igennem.
Du kan blande mange farver osv, blot du føre det igennem, men du kan også gøre dette:
Hele vejen langs væggene lægge en 30x30 skåret igennem på midten så du får en 15x30
En smal bort herefter ca 5 cm i en anden farve.
En 50x50 diagonalt i midten.
Du får et tidsløst læggemønster, med masser af stil i.

Ja - helt enig med Flise-Frank i, at det virker bedst med en gennemført stil fra rum til rum.

Men jeg er ikke enig i, at man kan fastlægge en bredde på fliserne langs væggen hvis man vil lave rummet symmetrisk (se den fremhævede tekst ovenfor).
Det jo netop langs væggene man skal lave tilpasningen når man har lavet et eller andet symmetrisk mønster fra midten af gulvet.

Det er ikke sagt at man skal, men at det er en god ide. Og tilpasningen kommer under alle omstændigheder.

 



<p><strong>Michael Stralner</strong> <strong>Salesmanager Flise Frank ApS Støvring </strong><strong><a href="http://www.Flisefrank.dk">www.Flisefrank.dk</a></strong></p> <p>&#160;</p> <p>&#160;</p>
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis