dunkelyd

Hej
Er paa ferie. Bilen laver en dunkelyd ved acceleration og det rykker mod hoejre i rattet. Lyder som om det kommer fra traekakslen. Har en renault med forhjulstraek. Hvad kan problemet vaere?
jc
Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
11 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Kardankryds eller forhjulsleje? Pas på med at køre stærkt, hvis det er lejet.

Mvh. JørgenE

Mvh. JørgenE
Skift den slags så hurtigt som muligt.

Og undlad fremover at dyrke sex i bilen ved venstresving....... crazy

VIDEN ER VEJEN TIL VISDOM.

Kommer lige i tanke om, at jeg også havde den lyd engang, og da var det et motorophæng der var røget.

Det hjælper dig nok ikke meget, men mht. lejet kan du da prøve dig frem. Ændrer lyden sig markant når du drejer til den ene side, kan det være det, men som du du selv nævner "kender man lyden fra et leje".

Beklager - lyde er noget af det værste at skrive om, det er nemmere at høre dem.

God ferie fortsat.

- JørgenE

Mvh. JørgenE
Bilen klarede det hjem. Tjekkiet er ligesom ikke stedet hvor renaultmekanikerne ligger på hvert gadehjørne så vi tog chancen og stod på ski istedetfor at lede efter et værksted.
Problemet lidt nærmere beskrevet. I frigear er lyden der ikke. Ergo må det være noget med trækakslen eller kardanen. Det er især galt ved accelleration og ved skarpe sving. Der er ikke slør i styrtøjet. Ved konstant fart er lyden der ikke.

mvh jc
Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
Annonce
Det hedder vist "knokle-led" det du skal have skiftet. Jeg formoder at det er en forhjulstrækker.

VIDEN ER VEJEN TIL VISDOM.

YEP,- det er det der er problemet. Muffen omkring den var faldet af så alt fedtet var slynget af. prøver nu med nyt fedt og muffe.
Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
Knokleled er mig bekendt lig med kardankryds, så tillykke med, at du fandt fejlen og nu kan udbedre den.

- JørgenE

Mvh. JørgenE
Hej..

Hvis først du har kørt så længe med et knokkelled at det er begyndt at sige lyde. Har det med 99% sikkerhed taget skade. Jeg ville ikke nøjes med en ny manchet og nyt fedt..
Jeg har selv prøvet og køre i en bil hvor knokkelleddet gik i stykker.. Så var det slut med at dreje til venstre.. frown
Skift det, det skal alligvel af når der skal ny manchet på..

Johnny

Hilsen Johnny
--------------------
When the love for coffee, goes beyond your imagination..
Helt enig med ovenstående.

VIDEN ER VEJEN TIL VISDOM.

Der er yderligere 1 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis