Fliser på spånplader med lidt lim fra linoleums gulv?

På vores gulv i bryggerset har der ligget et linoleums gulv som jeg har taget af. (Det var hunden der startede). Der sidder dog lidt af det gamle lim tilbage på de spånplader som gulvet er lavet af. (der er krybekælder under).

Er der nogen der ved om man kan ligge fliser direkte oven de lim rester der er tilbage?  
Gulvet er helt plant og lim laget er ultra tyndt.
Hvilken fliseklæb skal man bruge?
Fliserne er 30x30. Hvilken fugebrede vil være pænest?
Hvor lange skal fliserne ligges fra vægge?
Håber at der er nogen der kan hjælpe mig.

5 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

1: du skal bruge en flexibel fliseklæber beregnet til trægulv (husk flexibel fugemasse)

2:fugebredden afhænger af smag og behag, men er dine fliser 100% ens, og helt i vinkel kan du lave dine fuger meget smalle, er dine fliser en smule uens i mål, og vinkel, skal fugen være bredere ,for at det ser pænt og lige ud

en tommelfingerregel er at jo større flise, jo bredere fuge, men det er igen smag og behag,

3:afstanden til væggene afhænger af om du skal ha fodpaneler eller ej,

skal der være paneler slutter du flisen så panelet dækker flisekanten

skal der ikke fodpaneler på,så slutter du flisen en fugebredde fra væggen ,og fuger med en silliconefuge langs væggene

håber du kan bruge svarene


Det vi ikke når i dag ........skal vi da ikke lave om i morgen

Tak for dejligt hurtigt svar Rolias

En flexibel fliseklæber: kan det evt. være Alfix Combifix ?
Fliserne ser da meget ens ud  Kunne en fugebrede på 6mm passe?

Hvis man tager en 6 mm fuge, vil denne alfix Universalfuge da kunne bruges?

Når man har lagt fliserne, hvor lang tid skal der da gå før man fuger dem?

Sikken en masse spørgsmål men jeg vil nu gerne vide lidt om det hele inden jeg går igang i weekenden

når fliseklæberen har sat sig og dine fliser ligger fast ,og du kan færdes på gulvet,så kan du fuge dem, jeg plejer at vente til dagen efter så er man sikker på at det er tørt

med hensyn til hvad du skal bruge af  klæber , og fugemasse, så spørg i trælasten , eller der hvor du køber det,de ved hvad du skal bruge


Det vi ikke når i dag ........skal vi da ikke lave om i morgen

Tusind tak for hjæplen
jeg har selv brugt alfix letfix, og alfix color 10 , men det var på beton, jeg ved ikke om det kan bruges på trægulv, men spørg der hvor du køber det

Det vi ikke når i dag ........skal vi da ikke lave om i morgen

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis