hjælp Pindbolt

hey har lige købdt en puch  og er ved at skille den fra hinanden kan se ham der har haft den før mig har knækket en Pindbolt som han så har boret ud     hvad skal jeg gør for at lave det igen er bang for jeg skal finde en ny brugt mortor til den men vil vær ked af at skulle til at købe en ny motorblok

<p>puch lover</p>
6 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Du kan købe pinbolte med overstørrelse gevind i bunden, sikkert M8, så er det bare et bore hullet op og lave gevind. Spørgsmålet har været her inden for 1 år.

For h*lvede, bare de puck ejere dog ville investere i en momentnøgle,

MVH

Sendt fra min Commodore64
Hvorfor ikke købe en rigtig fed gammel motorcykel.
Se Min XSer her
Kik forbi www.yamahaxs650.dk
Arbejder på parogpsykoterapi.dk ​

mang tak for hjælpen  skal lige siges jeg har ik en momentnøgel og ander ik en skide om puck men vil gern lærer det   men kan man ikke skift blokken for skal ha den tunet  så er bang for at det ik holder

<p>puch lover</p>
Kør ned til dit lokale maskinværksted med blokken. Du skal spørge om de kan sætte en heli-coil i det gamle hul. Du skal endelig ikke begynde at bore det mere op. En heli-coil er et gevindstykke med både indvendigt og udvendigt gevind. Man borer hullet op og skærer et gevind. Helicoilen skal naturligvis have et indvendigt gevind der matcher de andre huller til pinboltene.. Det er den rigtige måde at gøre det på og det holder!

medbring evt kage eller øl.. ;-) Det er ikke noget der tager særligt lang tid. ½ time højst!

Og køb dig en momentnøgle. De kan fåes fra 189 kroner og spænd topstykket med det rigtige moment når du samler den igen.

Her kan du se konceptet... hvis det skal være rigtig godt får du det gjort ved alle 4 huller og får givet heli-coilerne noget locktite så de bliver siddene i blokken. Så har du stålgevind i blokken. Det holder meget bedre end gevind i alu..

mang tak for det gode råd   det vil jeg prøve

<p>puch lover</p>
Det var skam så lidt. :-)
M8 overstørrelse er sgu da bedre end coils. Resultatet giver sørme da det samme, bare uden maskinværksted.

Sendt fra min Commodore64
Hvorfor ikke købe en rigtig fed gammel motorcykel.
Se Min XSer her
Kik forbi www.yamahaxs650.dk
Arbejder på parogpsykoterapi.dk ​

Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis