Emhætte tilsluttet skorsten i etageejendom

Jeg har et spørgsmål, som jeg håber, at én af jer kan hjælpe med rådgivning omkring, da jeg ikke synes at jeg kan finde svaret på nettet.

Jeg bor øverst på 4. sal i en etageejendom og skal til at ombygge køkken. Jeg vil i den forbindelse gerne tilslutte en emhætte til skorstenens udluftningskanal. Formanden for min andelsforening siger, at der kun kan tilsluttes én emhætte pr. opgang til skorstenen og der er vist allerede tilsluttet én - men jeg har hørt at man godt kan tilslutte flere, hvis man monterer en kontraventil - hvilket jeg har hørt altid er en god idé at gøre.

Har I et godt råd og erfaring med ovenstående?


Jeg glæder mig til at høre fra jer!

3 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Ved ikke hvordan loven er, men jeg boede selv i en etageejendom hvor emhætten var hevet igennem skorstenen. Jeg var heldig at jeg boede i stuen. De to etager ovenpå kunne så lugte hvad vi skulle have til aftensmad:-)
De var irriterede over det, så jeg smed en prop i hullet og gav dem et kulfilter. Det giver godt nok lidt andre ulemper, men de slap for at deres lejlighed kom til at lugte af min mad...

Næstformanden

Er ikke så aktiv i forummet for tiden...
Min sparsomme fritid går med ungerne, hunden og konen. I nævnte rækkefølge....
Du skal ofte også kigge på om der allerede ER en udsugning montere på skorstenen (hvad der ofte er på gl. københavner lejligheder). Hvis der er, så må du ikke montere yderligere en motor, netop fordi du så ødelægger ventilationen for de øvrige beboere. Du kan/skal i saådan et tilfælde installere et emFANG, som du så leder over til ventialtionskanalen, aftrækket burde så kunne holde dig nogenlunde "os"-fri. Men få det lige afklaret hvad der egentligt er installeret i bygningen inden du går igang.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis