Forhøje afløb i badeværelse - lovligt???

Hej alle gør det selv-folk Jeg har et lille spørgsmål som jeg håber nogen kan hjælpe mig med. På vores gæstetoilet i huset, hvor der ikke er bruser, men kun skal være WC og håndvask, har jeg et ældre 70'er afløb, som man typisk lavede det dengang. Som det kan ses på det vedhæftede billede, lægger den nuværende afløbsskål ca. 5-7 cm under nuværende klinke-højde. Jeg ønsker så at hæve afløbsskålen, med de pvc "kanter" man kan få til at lægge ovenpå, hvis dette selvfølgelig er lovligt? Jeg har set det et andet sted, men er ikke klar over om dette er lovligt. Er der nogen som kan hjælpe mig med det svar på dette?? På forhånd tak for jeres hjælp!!!! :)

 

 

Med venlig hilsen

Mark

Hej alle gør det selv-folk Jeg har et lille... Vis hele indlægget
17 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Hej Asp,

Grunden til at jeg er begyndt at hakke op, er at planen fra starten var at forhøje med forhøjelsesrammer oven på alu-skålen. Men det fandt jeg ud af, ikke var den rigtige og lovlige løsning.

Håndvasken skal sidde samme sted igen, det er kun et gæste-wc, med wc og vask.

Hvis jeg fjerner gulvafløbet, så skal jeg jo helt ned i kloaken og lukke af for alu-skålen, er det ikke korrekt?

 

 

Med venlig hilsen

Mark

Hej igen

Går ud fra du skal have nye fliser på gulv og væg.

Jeg var smedelærling i halvfjerserne og har lavet mange af den slags instalationer. Det er sandsynligvis et galvaniseret jernrør der går op til din håndvask, det bør du fjerne samtidigt med at du fjerner afløbsskålen, så kommer du ind til kloakrørene hvor der sandsynligvis sidder en overgang fra 110 til 75 mm. Nu Kan du så vælge om du vil sætte en ny højere afløbsskål ned, eller føre "kloakken" direkte op til håndvasken.
Men hvordan med varmt og koldt vand, hvis du skal til at renovere bør rørene udskiftes.
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
Hej igen,

Ja der skal nye klinker på gulv, væggene er vandskuret og malet.

Det lyder interesant, men jeg det er pvc der køre op gennem væg til håndvask afløb, som løber ned i den alu-skål i gulvet. Nedenunder den, altså i kloaken er der også 110 mm pvc. Det ved jeg, for da vi total renoverede vores store badeværelse sidste år, kunne jeg se hvordan installationerne var lavet der.

Tak for dit svar.



 

 

Med venlig hilsen

Mark

Du kan købe en firkantet afløbinsats i alle byggemarkede, som er beregnet til at hævde afløb og de er lovlige, du skal bare tage højde for at den er tæt, der køber du tætningssilicone og giver den nye insats, hele vejen rundt og så presser den ned.

Mærkeligt Orla Nautrup ikke foreslog denne løsning

LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
Annonce

Hej

Hvis i læser mit første indlæg får i forklaringen!

Silicone er ikke tilladt til dette formål.

Forhøjningsringene er ikke godkendt til andre fabrikater.

 

Hej igen,

Så fik jeg lige taget et billede mere af gulvet. Nogen der kan bruge det til noget? :)

Jeg er lidt træt af, at man ikke bare kan hæve det med forhøjelsesringe.

Men det ender jo nok med at jeg er nød til at banke gulvet op...... :(


 

 

Med venlig hilsen

Mark

LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.
Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også