Hjælpepakke til flex oblikationer.

Jeg forstår det ikke, hvorfor skal de der har et flexlån hjælpes.

Kan nogen komme med et argument der er til at forstå. Dem der har været fremme forstår jeg ikke logikken i.

MVH


Sendt fra min Commodore64
Hvorfor ikke købe en rigtig fed gammel motorcykel.
Se Min XSer her
Kik forbi www.yamahaxs650.dk
 
38 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Jeg syntes også at der er gået lidt meget mode i hjælpepakker, mon de planlægger valg snart.

 Mvh.

Flemming

Man skal ikke kaste med Sten hvis man selv bor i et glashus ...Eller hvis Sten er rocker, og ved hvor du bor

Ja man kan godt undres over at, de, som har profiteret af flexlån, skal hjælpes fordi de nu skal til at betale mere, det virker ikke fair overfor dem, som har betalt en højere fast rente i årevis, forklaringen vil nok blive at boligmarkedet vil kollapse, hvis man ikke gør noget. At alle vi andre, som har opført os mere "fornuftigt", så skal betale gildet, betyder åbenbart ikke noget.

Lav det selv - det gi'r de bedste klagemuligheder

ErikChristensen 
Flexlån, rentetilpasningslån, afdragsfri lån osv er alle unaturlige indretninger i stil med subprime lån også kaldet "skægpantebreve".
Disse ting er lige så naturlige som at tro, at man kan ophæve tyngedekraften, Ohms lov eller at få træer til at vokse ind i himlen.
De har stærkt medvirket til at presse ejendompriserne op, som vi så i den just overståede boligprisboble.
Jeg skal ikke kunne afgøre, hvem der er ophavsmanden til disse idiotiske tiltag, men det er godt nok et stort fjols, men mon ikke vi skal søge denne tåbe inden for realkreditinstitutionerne, hjulpet godt på vej af ejendomsmæglere og tåbelige banker.
Alle fjolserne i disse brancher har troet på at ejendomspriserne ud i al fremtid kun kunne gå op. Sikkert højt uddannnede klågehoveder som så har rådet almindelige, uvidende mennesker til bare at gældsætte sig ud over alle grænser. Med stigende forundring har jeg set på at ganske almindelige lønmodtagere rask væk har købt totalt unødvendige biler til 3-400.000 kr på klods, samt sat håndværkere til at etablere samtalekøkkener og badeværelser i ½mio kr. klassen også på klods. For at kunne bruge 1.000.000 kr. på disse unødvendige ting, skal der lige tjenes kr. 3.000.000 + forrentning af de lånte penge ud over det daglige forbrug og husleje iøvrigt. Det kan almindelige lønmodtagere ikke på naturlig vis og de vil nu ryge på tvangsauktioner i stribevis, ligesom vi så det i begyndelsen af 90erne, og i 80erne og i 70erne, hvor disse kriser også blev fremmanet af unaturlige forhold, og jeg kan blive ved. Sært at ingen ansvarlige vil lære af historien.
Efter min mening kan man lige så godt lade være med at gribe ind med flere hjælpepakker, som os uden disse sindssyge lån, kommer til at betale vores gode del af. Med flere kunstige midler kan man ikke afhjælpe skadevirkningerne af andre kunstige indgreb. Det er jo logik for burhøns, lige som man på sigt heller ikke løser bankkrisen med kunstige midler. Det er klart at aktørerne og ophavvsmændene til disse ulykker råber op om hjælpepakker, så de kan fortsætte deres indbringende forretninger, og grine deres røve i laser over os, der måske har været lidt forsigtige.
De kriser, der er under opsejlinger, er nødt til at rase ud på naturlig vis først som sidst, ellers skal vi helt over i planøkonomi med de deraf følgende triste resultater.
Ærgerligt, at alle mine bagstræberiske og forsigtighedsprægede advarsler mod vildt overforbrug, først nu, hvor det er meget for sent, ikke vækker latter længere i min familie og omgangskreds.
Jeg har været vildt meget til grin over at jeg ikke kan få mig selv til at give mere end kr. 25-35.000 for en skide brugsbil. Den ene bil til 25.000 har jeg haft i 6 år, og har lige været på en ferietur på >5.000 km med campingvogn i denne gamle spand, som folk har moret sig over tidligere. Nu græder de mere over deres egne moderne 400.000 kr. biler, der i store træk ikke er meget mere værd end min gamle spand.

Rart at se, at der er enkelte andre end mig, der undres og harmes!

Med venlig hilsen
ktm

 

Flexlån det har vi også med renteloft.Jeg er ligeglad med den hjælpepakke og betaler gerne lidt mere pr.Måned da vi har sparet mange penge på det lån,når så rente falder kan de andre flå sig i håret.Ening i har folk ikke råd til disse lån så lad være det er som lotteri.Har dog lavet en masse omsætning i samfundet.

Sådan er livet det går op og ned..
Har dog lavet en masse omsætning i samfundet.


Jeg vil snarere kalde det ravage.
Ikke alle har det fornuftige overblik som du der lægger for dagen, og når så mindre kløgtige typer rådes af grådige idioter, skal det gå rivende galt, ikke alene i disse sager, men også som i banken i nærheden af dig selv! :)

Med venlig hilsen
ktm

 

Annonce
Grunden er at det er synd for dem der har taget lånene.

De er ganske vist blevet tudet ørerne fulde af at de tager en risiko og at man ikke burde tage disse lån, hvis man ikke havde råd til et almindeligt realkreditlån. Men der er nogle, der ikke kunne modstå fristelsen til at spare at betragteligt beløb.

Nu har de så sparet i titusindvis af kroner igennem 10 år og så er de så uheldige at renten stiger, så de ikke længere kan spare noget eller måske endda skal betale lidt af det sparede tilbage i forhøjede renter. Så er det da klar logik for burhøns at de skal have en hjælpepakke.

Torben
Man kan jo vende den lidt om

Det er ikke lang tid siden at Roskilde bank gik KK, og i Danmark havde vi på det tidspunkt en indskydergaranti på 300.000.  dvs. alle indskydere der havde over 300.000 i Roskilde bank ville tabe det der var over, her gik staten ind og dækkede alle dem der havde penge i Roskilde Bank

Disse indskydere der har over 300.000 i banken har fået en højere rente og har jo egentlig også løbet en større risiko, men de har nu fået alle deres penge retur inkl. den ekstra høj rente, alt sammen betalt af os skatteydere

Jeg har selv F1 lån, og har som der bliver skrevet her også nydt godt af det i nogle år. Jeg har da hele tiden været indstillet på at der kom en dag hvor renten stiger lidt, og sådan er det jo.

Men hvis vi venter tilbage til Roskilde Bank, så har vi alle været med til at betale for de der havde indskudt over 300.000 kr. for at få den gode rente, og så kan jeg da heller ikke se noget forkert i at os der har flexlån skal hjælpes lidt.

Enig, os med flexlån burde ikke ha hjælp, men det skulle Roskilde bank heller ikke!!!

Jeg ved godt at det som sådan ikke besvarer dit spørgsmål, men der er da visse lighedspunkter

Venlig hilsen

Klaus

UPS PeterR, jeg ser lige at du er fra Roskilde
Klaus, kan slet ikke følge din sammenligning med folk, der har penge i banken.

Hvis vi ikke kan have dem i banken med garanti, så vil det blive som for mange år siden, hvor folk mistede tiltroen til banken og begyndte at sy dem ind i hovedpuden.

Personligt syntes jeg at boligmarkedet skal kollabse, priserne skal ned i et niveau hvor folk med en std. indtægt skal kunne købe et hus i en alm. provinsby, dette uden at blive flået totalt.

MVH

Sendt fra min Commodore64
Hvorfor ikke købe en rigtig fed gammel motorcykel.
Se Min XSer her
Kik forbi www.yamahaxs650.dk
 

Det høre ingen steder hjemme at folk der har haft en økonomisk gevinst skal have en hjælpepakke nu hvor regningen skal betales. En hel del af dem der virkelig har kvajet sig har ganske enkelt ikke tænkt sig om, og det bliver man altså normalt vis straffet for.
Vi kender selv nogen som har spændt buen lidt for meget og de er blevet advaret ret så mange gange om at markedet ikek ville holde i al evighed. De har F1 afdragsfrihed, og det var den eneste måde de kunen købe huset på da de i forvejen havde en ret stor gæld. Jo det er da synd og ufatteligt uheldigt hvis de nu er nød til at sælge deres fine store bil for at blive siddende i huset, men regningen skal altså betales på et tidspunkt, og vi føler os en lille smule til grin over at have været økonomiske ansvarlige og betalt mere hver månede, vi bliver ikek hjulpet til en billigere husleje.

Skrevet af PeterR den 04-11-2008 18:28
Klaus, kan slet ikke følge din sammenligning med folk, der har penge i banken.

Hvis vi ikke kan have dem i banken med garanti, så vil det blive som for mange år siden, hvor folk mistede tiltroen til banken og begyndte at sy dem ind i hovedpuden.

Personligt syntes jeg at boligmarkedet skal kollabse, priserne skal ned i et niveau hvor folk med en std. indtægt skal kunne købe et hus i en alm. provinsby, dette uden at blive flået totalt.

MVH

Peter,

Jeg sammenligner ikke med folk der har penge i banken, jeg sammenligner med den hjælpepakker som regeringen gav indskyderne i Roskilde Bank

Det er jo alm. sund fornuft at 300.000 kr. giver mindre i rente end 1.000.000 kr.

Der er da mere fornuft i at regeringen hjælper alm boligejere, der sidder i deres alm. hus med deres familie, end kapitalister med flere milioner i banken som kun er ude på at lave en profit

Vi har jo alle været med til at betale for disse indskydere, som åbenbart er helt i orden, men det er ikke i orden at hjælpe ganske alm. familier???

Som jeg har skrevet, så er det ikke min holdning at nogle skulle hjælpes, men når man nu allerede har kastet flere mia. efter indskyderne i Roskilde Bank, så er det vel fair nok at man også hjælper de trængte boligejere med flexlån

Venlig hilsen

Klaus
Der er yderligere 28 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis