rystelser

Jeg har en nissan sunny stationcar 85'er. Når jeg starter den om morgenen ryster den som en beserk. Jeg kan godt starte motoren og den kan stå og varme. Kører jeginden den er varm kan den næsten ikke trække. Den hakker og det lyder som om jeg er ved at sprænge lydpotten. Den hoster også en del. Jeg er begyndt at putte kaburatorsprit i benzinen men det hjælper ikke. Er der nogen der ved hvad der kan være galt????
Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
5 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Kig påtændrør.
Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
citat:
Oprindeligt indsendt af Btongue:
Kig påtændrør.


Problemet fortsætter også når motoren er varm. Dvs at nogen gange kan den godt starte uden at ryste men så når jeg har kørt en tur ca 8 -10 km og er vendt hjem. 1 time efter kører jeg igen men så ryster den når jeg starter op igen,selvom jeg allerede har kørt.

Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
Hej.

Først skal du prøve at give den en danskvandskur.

Køb en ½ l danskvand uden citrus. Fjern luftindtagsslangen, og hold motoren på ca. 3000 omdrejninger. Hæld langsom danskvanden i luftindsugningen, motoren må ikke gå ud. Hvis du kigger på udstødningen, så skulle denne ger blive helt sort. Du har nu renset alle slagger af i motoren.

Umiddelbart kunne det også lyde som om der er en revne et eller andet sted. Når motoren bliver varm udvider metallet sig, og revnen bliver mindre - og så kører motoren godt.

Det kan også være nogle slanger der er møre og revnede eller ikke sidder ordentligt i spændebåndet. Det kan du checke ved at købe noget "dieselstart", og sprøjte på slangerne men motoren kører. Hvis motoren går op i omdrejninger, så har du fundet en læk der hvor du sprøjtede.

Mvh
ThomasB
Hejsa

Det kunne tyde på evt defekte tændrør,tændkabler, strøm fordeller eller evt en sprungen top pakning. hvis bilen bruger vand er det stor chance for at det er din top pakning der er sprunget.

Mvh Rasmus
Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
thomas b
hvem har lært dig at når jernet bliver varmt så bliver hullet mindre ?
Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis