UAKK - badeværelsesgulvet lækker :-)

Nå - jeg må have noget hjælp her - eller bare en ide...

Jeg står ved slutningen af mit projekt med at totalrenovere stueetagen i mit hus - der er skiftet alt hvad skiftes kan og der er væltet nogen vægge.

Som nye bærende konstruktioner har jeg sat limtræsbjælker op flere steder.

MEN nu er huset godt igang med at "sætte" sig oven på den behandling og det ses på overetagen - især på badeværelset

I brusenichen er gulvet revnet i kanten - den er af silikone, der er udskiftningsklar - så det er OK.

Spørgsmålet er HVORDAN gør man det???

Jeg piller selvfølgelig silikonefugen op - men hvad så??

Kan man nøjes med noget nyt vådrumsmembran i den tomme fuge, der bliver og så ny silikone i eller hur?????

Og hvad med den ene flise i nichens væg, der også er revnet??? Skal den skiftes HELT ud eller???

Jeg GIDER mildest talt efter 1½ år i byggerod IKKE pille hele gulvet op i badeværelset og begynde der!!!!!

Så jeg efterlyser en ultranem løsning, der er holdbar nogen år til jeg orker at bygge om igen

/lassemor

......Giraffer er smukke.......
4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Membranen skulle gerne sidde UNDER din fliseklæb. Så der er intet til hinder for at du fuger om og lader fliserne blive. Det er klart at knækkede fliser bør udskiftes, om ikke andet, så af estetiske hensyn. Men det kan også klares uden at skulle skifte mere end den ene. Hvis du har en "reserve", så tager du bare en mejsel og hugger den gamle flise op/af/ned. Fjerner lidt fliseklæb, og lægger lidt nyt klæb og en ny flise, så er den fikset på no time.

Hej,

ikke så godt....jeg vil jo vove den påstand, at din vådrumsmembran kan være "flået itu" og dermed er utæt.

Jeg hører til den "side", der ikke fatter pointen med en siliconefuge i et badeværelse, hvor der ligger en vådrumsmembran bag. Fuger er ikke tætte, derfor er afløbets "grunddel" lagt under vådrumsmembranen. Så alt andet lige vil en silicone-fuge blot (for-)hindre fugtens vej til afløbet.....

Enig med Twist i det estetiske - men teknisk er det mindre vigtigt med flisens tilstand.

Er gulvet beton eller træ? Hvis førstnævnte, ville jeg fuge og rykke "brusenicherenovering" op som nummer 1 på næste efterårs liste..... og måske i mellemtiden være god med skraberen efter bad...


Mvh.

Jan R.
Hvis det nu er lavet forkert, så er der ikke en bagstopper i bag ved siliconefugen. Den vil så rive noget af membranen med af, og så er det noget skidt, da den så ikke ertæt mere.

MVH

Sendt fra min Commodore64
Hvorfor ikke købe en rigtig fed gammel motorcykel.
Se Min XSer her
Kik forbi www.yamahaxs650.dk
 

Takker

Jeg er HELT sikker på at membranen er gået i stykker

Det æstetiske har i denne her sammenhæng mindre betydning end at det er tæt og funktionelt.

Men når nu jeg piller siliconefugen op - kan jeg så lægge noget nyt membran NED i det hul den manglende fuge efterlader og fuge efter medfugemasse? Silicone?

Og vil det kunne blive tæt NOK???
Jeg er jo desværre  godt klar over at jeg ikke slipper for at renovere det på sigt. Men lige nu handler det også om at få det tæt, så det kan bruges uden at jeg får et nervøst sammenbrud HVER gang jeg er i bad.

Og det er betongulv - men det støder op til trægulv

/lassemor


......Giraffer er smukke.......
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis