Fra HDD til DVD?

Jeg ville brænde en udsendelse, som er gemt på harddisken, over på en dvd.
Men Sony'en skrev at min dvd-skive ikke kunne bruges.
En Fujifilm DVD-RW Re-recordable.
Hva' der mon galt? Med dvd-skiven, eller med Sony RDR-HX650?

Klaus
7 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hej.. Har du husket at formatere den ??

Mvh Jan J
ja, det har jeg.
Har du prøvet at brænde på skiven fra en computer? Mere for at fastlægge om der er fejl på skiven.
Alternativt prøv med en anden skive.

En tredje mulighed: Har du brugt afspilleren eller computeren til at formatere skiven? Hvis du har brugt computeren, så prøv at formatere den i afspilleren

Christian

Selvom jeg ikke lige kender præcis den DVD optager som du har, så er der ofte problemer med at den mediacode der ligger på skiven skal kunne genkendes af skriveren. Det gælder især for mærkevarer, og i endnu højere grad for noget ældre maskiner. Løsningen er normalt enten en BIOS opdatering af maskinen, eller alternativt, så skal du bruge en anden (og gerne noget ældre/langsommere) skive. Hvis det er tilfældet, vil du normalt på producenten eller forhandlerens hjemmeside kunne finde en liste over medier som er understøttet. Har du problemer kan du ofte finde en "pirat" version af BIOS softwaren som der ignorerer mdiacodes. Ulempen ved denne løsning er (ud over at den ikke er supporteret af producenten) at du vil risikere at brænde noget der bagefter ikke kan læses igen, da eks. fiksering er meget vigtig for nogle DVD drevtyper.
Prøv med en dvd+r skive.. Så er jeg næsten 100 på at det virker..

Dvd-r(w) virker f.eks ikke i min HDD optager.. Kun dvd+r(w).
Annonce
Det lød meget sandsyneligt, så jeg var i byen og købte 10 DVD+RW.
Men Sony sagde det samme igen, at dén type ikke duede.
Så jeg satte min anden (DVD-RW) i igen bare for at prøve. Og nu blev den accepteret. Så jeg er pt. ved at brænde fra harddiskdrevet... for første gang.

Men tak for hjælpen ellers.
Jeg troede det var fordi den ikke understøttede det ene format frem for det andet altså dvd- eller dvd+. men det kan godt klare hvilket jeg har set.

Det kan måske være fordi den ene disk er lys og den anden er mørk :D altså i bunden

det lyder mærkelig ikke,? men jeg har haft det samme problem , bare med almindelig dvd skiver, hvilket min brænder ikke vil finde .

hvor gammel er din sony?

Billitio skulle næsten betale for de 10 stk DVD+RW heheheh just a joke:D

det er noget med laseren der sidder og overfladen som laseren rammer, det skulle ikke betyde noget , men ja

På forhånd tak :)

Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis