Kobling slidt på Mondeo?

Hej
Ny på mand på forummet med en trofast (indtil videre) Ford Mondeo 1,8 fra 1997 med små 210.000 på tælleren.

Efter at have læst lidt på dette fine forum, kan jeg se at der er tidligere indlæg der matcher mit problem ganske godt.

Jeg kan vel desværre roligt regne med at min kobling er ved at være moden til en udskiftning når omdrejninger stiger med en noget forsinket accelration?

Der er ingen problemer med gearskift, og hvis jeg laver en økonomisk accelration.

Men kan man overhovedet justere sig ud af problemet, eller er der kun en udskiftning som løsning?

Så vidt jeg ved(og nu kommer min manglende viden indenfor det tekniske aspekt omkring biler til overfladen) er det en hydralisk kobling.

Hvad kan der ske ved at køre i bilen inden der bliver tid på værkstedet?

Nogen der måske endda ved hvad en udskiftning på værksted beløber sig til?

På forhånd tak


<p>Mvh Henrik</p>
Hej Ny på mand på forummet med en trofast (indtil... Vis hele indlægget
14 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce

hej ktm

Du har ganske ret, der er forbasket MEGET lidt plads, og adskillige eder og forbandelser, sårede fingre er det blevet til gennem tiden, men den (kassen) er altid kommet på plads igen.

Selvjusteringen i kablet kan "såvit" jeg husker også udløses og justere sig selv korekt vet at løfte pedalen helt op, og slippe igen, og første gang du træder klikker den på plads.

Mvh autoole

Med alderen bliver det jo lige netop ikke lettere at komme op og kigge ved roden af koblingspedalen og pusle med fine små dingenoter. Man kan dårlig vride det gamle skrog så langt ned op kigge op, hvor man ikke kan se en skid ud gennem de fedtede briller.
Så er det lettere at pille en 351 CUI ud af en en gammel Ford i morgen! :)

Sov godt!

Med venlig hilsen
ktm

 

Ja mon ikke, der kunne man kravle ned ved siden af, og sidde og "pusle"
Vi har forøvrigt en 475er i spillet til at trække svævefly op med. herlig maskineri
mvh ole
Hej igen gutter
Så blev den skiftet, og prisen holdt godt 5200. Iflg. regning ca. 1800,- ex. moms til kobling + 6 timers arbejdsløn.
Så er den gamle dreng klar til lidt bundtræk igen. Selvfølgelig efter forholdene ;-)

Jeg var sgu ellers lidt små nervøs, om der evt. var andre indgreb nødvendigt, men det holdt, så måske lillemor alligevel får en lille julegave...

<p>Mvh Henrik</p>
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis