Lille rustplet ved ror

Så kom vores Maxi 77 på land og der er 2 ting jeg er lidt i tvivl om.
1. mellem køl og båd er der smurt noget sort stads ud, og der er bundmalingen skallet af. Det må være sket i forbindelse med højtrykrensning. Jeg satser på bare at male det over med noget bundmaling, men skal det primes først?

2. Lige over roret, på rorbeslaget er der en "rustplet" og jeg kan se den er gammel fordi den er tæret nogle millimeter ind. Hvordan "lapper" jeg det bedst.

Gå efter bolden - ikke manden.

Den glade ejer af en "Maxi 77" byggeår 1980 nr. 3012
 Svendborg

Så kom vores Maxi 77 på land og der er 2 ting jeg... Vis hele indlægget
14 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Sådan har jeg også gjort med den lille.. men jeg syntes jo det er en stor båd at bakse med.. men ja det må være løsningen. Jeg har sådan en lille HN 2 ton donkraft og båden vejer jo lidt over 2 ton.. men mon ikke den kan løfte den i den ene ende.

Svendborg

Selvfølgelig kan du det, tænk på at i de goe gamle dage løftede vi selv store spidsgattere kragejoller o.l. blot med en lang løftestang. I mine helt unge dage havde vi ikke kraner til at løfte bådene som i dag, vi havde heller ikke asfalterede oplægnings pladser, det var grus.Vognene var lange slæder med jernruller under og så trak vi jernplader ud som slæderne kunne rulle på. Der blev sat kasteblokke i den retning båden skulle trækkes og trukket stålvirer fra et stort håndspil der stod ved ophaler beddingen. En mand holdt balangen på båden ved hjælp af en balange bom, var bådene meget høje var der et vinkel beslag på en speciel bom indrettet til formålet. Når båden så var blevet slæbt hen hvor den skulle stå brugte vi en løftestang til at løfte den af slæden og ned på klodserne. Når der rigtigt var gang i den på pladsen kunne vi tage en båd op i timen, der var sammenhold og vi hjalp alle hindanden, sådan er det jo desværre ikke i dag. SUK !
Ja det er rigtigt - fremskridt er ikke godt for alt.
Jeg savner tit de "gamle" i Brøndby Havn - der var det sammenhold som savnes så mange steder. Men de bliver desværre også ældre og forsvinder og jeg ved ikke om de nye kan overtage det sammenhold.

Svendborg

Problemet i dag er at ingen spørger, skal jeg lige hjælpe dig med din båd. Alle tror de skal have noget til gengæld ! Især vore dages unge tror at der følger penge med bare for at rende ud med skraldespanden hjælpe til der hjemme o.s.v.
Jeg har ofte taget fusen på unge der kommer og siger, må jeg spørge dig om noget. Jeg svare ja to spørgsmål for 500,00 Kr, hvad er dit næste spørgsmål.
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 25% rabat på maling med vores rabatkode hos Flügger.dk Koden er: LDS     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Sponsor på LDS

Flügger

Find alt til boligforvandlingen, når det kommer til maling og malerrelaterede produkter, på Flügger.dk. Få 25% rabat med koden: LDS

Se mere

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis

Se også