maling på bil !!

Ja, jeg indrømmer det, jeg har dummet mig !
Her i sommer malede vi vores hus og min bil stod parkeret på vejen foran huset.
Maleriet foregik med rulle, huset er højt og det blæste lidt, da jeg var færdig og skulle ud at køre opdagede jeg til min skræk, en masse små "fine" hvide prikker på min bil !!!
De er ikke forsvundet efter en del vaskehals besøg, jeg har lige prøvet med noget turtlewax bilshampo, men det virker heller ikke rigtig...
Malingen er flügger murmaling.
Nogen kyndige der har et godt råd til hvordan jeg fjerner stadset fra min bil ??
5 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
ja fortynder, ikke celouse fortynder, men alm: fortynder og på en blød klud som ikke ridser og bagefter, så polerer den.

Tak for svaret, det vil jeg prøve !!

Havde selv tænkt lidt på at prøve nogle stærke sager, men jeg var lidt nervøs for om det så æder lakken på bilen også...

Hilsen ame

Almindelig madolie kan nogle gange opløse det mest utrolige, hvis det får et par timer at virke i... ellers prøv petroleum eller rense-benzin, det er ikke så kradst mod lakken som f.eks. cellulosefortynder.

Hvis du får tjære-pletter fra et vejarbejde, er rense-benzinen i hvert fald måden at fjerne det.

Lars & Elizabeth, Bente II, Ishøj, XPE3524, MMSI 219015911

Led os ikke i fristelse... vi kan sagtens finde vej selv...

ALM: fortynder kan ikke ødelægge lakken, jeg har oplært mange indenfor klargøring af biler og har startet Tidy car op i Aabenraa og andre klargøringsfirmaer i københavn, kan huske at vi fik 12 biler ind, som havde stået på en P. plads, hvor der skulle males facade, ja og alle de 12 biler. lignede en sygdom, total plettet. kun ved en var jeg tvunget til at bruge Cellulosefortynder, som er sidste udvej, for det opløser klarlakken, når man har gået så groft til værks, skulle den poleres op med maskine af flere omgange og havde lagt teflonforsejling, men så stod den også som ny, næ alm: fortynder skulle klare det.

Nå, nu fik jeg endelig taget mig sammen til at ordne bilen.
Renset Benzin virkede fint på pletterne, men lakken blev frygtelig mat og grim
,så jeg måtte hen og give voks og polere.
Nu er den så god som ny.
Tak for hjælpen!!

ame

LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 25% rabat på maling med vores rabatkode hos Flügger.dk Koden er: LDS     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Sponsor på LDS

Flügger

Find alt til boligforvandlingen, når det kommer til maling og malerrelaterede produkter, på Flügger.dk. Få 25% rabat med koden: LDS

Se mere

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis

Se også