volvo penta 2000 serie,2002

Jeg har et problem,Olie i starteren,spørgsmålet er,for meget påfyldt olie? eller utæt pakning ved startkrans-krumtap? Hvad gør jeg?mvh.Tommy

 

5 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Ja du må nok bide i det sure æble og afmontere gearet, som også kan være blevet utæt ved pakdåsen, det var mit Borg Warner, mange typer gearolie er rødt, men det kan du jo tjekke. På gamle motorer borer man nogen gange et hul i bunden af klokken, så olien løber underud evt i et glas, så tandkransen ikke slynger det rundt. Ved opsamling er det til at vurdere mængden.

Lav det selv - det gi'r de bedste klagemuligheder

ErikChristensen 
lynæs.    tak for dit svar,ja du har nok ret i at det er pakdåsen der er utæt.spørgsmålet er så  skal jeg bruge en aftrækker for at afmontere kransen eller er den boltet på.der er sejlbådsdrev monteret,så der er ikke gearet det med hullet tror jeg ikke hjælper da olien bliver slynget rundt og ind i starteren.

 

lynæs.    tak for dit svar,ja du har nok ret i at det er pakdåsen der er utæt.spørgsmålet er så  skal jeg bruge en aftrækker for at afmontere kransen eller er den boltet på.der er sejlbådsdrev monteret,så der er ikke gearet det med hullet tror jeg ikke hjælper da olien bliver slynget rundt og ind i starteren.

 

Det kan være det bliver slynget rundt, fordi det står et stykke op i huset. Spørgsmålet forstår jeg ikke helt.

Lav det selv - det gi'r de bedste klagemuligheder

ErikChristensen 
nej der står ingen olie i huset, jrg har haft en tynd plastikslange nede,hvad er det du ikke forstår.

 

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis