Mus i ventilator - Hvordan?!

WWRRAAAADD!

Tændte ventilatoren i badeværelset tidligere. Det gav et smæl og så brummede motoren. Stoppede den og stak en skruetrækker op for at hjælpe den lidt i gang - kunne jo være skidt der havde sat rotorbladene fast.

Så tænder jeg igen og: "pling...pling...pling, pling, pling, plingplingpling....CRUNCH" og nu kører den fint videre. Desværre ligger der noget der ligner en halv mus deroppe.

Nu sidder jeg og filosoferer over hvordan den mus er kommet der ind. Vi havde mus i vores skur sidste vinter, men hvordan de er kommet på loftet fatter jeg ikke. Hvad tror I:

1) Enten er den kravlet rundt oppe på taget og faldet ned i ventilationsrøret/slangen 2-3 meter ned på rotorbladene og ligget der indtil vi tændte motoren.

2) Ellers er den kommet op på loftet og knavet sig ind i ventilationsrøret. Jeg ved ikke hvordan den skulle komme derop. Huset er relativt nyt, så ingen huller og ingen fast trappe derop til.

Har taget et billede af den, men lader alligevel være med at vedhæfte det. Kunne jo være at der er nogen der får morgenmaden op igen


Mvh. AllanE
1 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Tja, det er jo teoretisk MULIGT for en mus at gnave sig igennem lidt plastik. Men det er nu mere sandsynligt at den har tvunget sig igennem dit spjæld på taget. Det er også meget let for en mus/rotte at komme op hvis du ikke aktivt har gjort noget for at forhindre det. I langt de fleste huse kommer de op ved at kravle gennem nedløbsrøret til tagrenden. Det kan være at en skadedyrsbekæmper vil sige noget andet, men jeg har god erfaring med at lokke min kat til at pisse i nogle plastikkugler (istedet for normalt kattegrus), og så suge tisset op og sprøjte det rundt om huset. Det plejer at holde mus væk når de kan lugte katten, også selvom han åbenbart ikke gider at løbe efer dem hvis de er her (hvilket er årsagen til at jeg har måttet finde på alternativer).
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis