Bærbar med Blu-ray

Jeg står og skal købe en ny bærbar, da den gamle er afgået ved døden

Jeg har kigget på en HP DV7-1005 til kr. 6.995, en HP DV7-1130 til kr. 6.995, eller en HP DV7-1070 til kr. 8.995

Jeg ved ikke lige hvad foreskællen på  DV7-1005 og DV7-1130 er, men jeg mener at den dyreste DV7-1070 har blu-ray, finderaftryk skanner, og DVB-T tuner

Er der værd at betale de 2000 ekstra for de ekstra specifikationer?

Venlig hilsen

Klaus
5 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Det kommer jo an på - nogle vil ikke kunne leve uden, men vi ville personligt ikke ane, hvad vi skulle bruge Blu-Ray og fingeraftryksscanneren til. DVB-tuneren har vi til gengæld haft stor gavn af i båden, men den, vi har, er en USB-ting til 250 kr. i Harald Nyborg, som fungerer glimrende. Og hvis Blu-Ray'en er tænkt til lagring, er det meget mere bekvemt at købe en 500 GB ekstern HD, de fås til omkring en plovmand.

Lars & Elizabeth, Bente II, Ishøj, XPE3524, MMSI 219015911

Led os ikke i fristelse... vi kan sagtens finde vej selv...

Hej Klaus

Som jeg ser det, har 1130'eren også fingeraftrykslæser. Hvad skal du bruge computeren til? Har du behov for at kunne modtage tv på computeren? Hvis ikke er det ikke nødvendigt med dvb-t tuneren.
Umiddelbart er der ved almindelig brug heller ikke behov for at kunne læse blu-ray film (med mindre du tager den med på ferie eller lign. og du har filmene i forvejen.)

Jeg ville til alm brug vælge enten DV7-1005 eller DV7-1130, forskellen på de 2 er så lille, men jeg ville vælge 1130, da den har 1 Gb ram mere end den anden. CPU'en er da godt nok lidt mindre, men det er så lidt at jeg ikke mener det har nogen betydning (den ene har 2.1 GHz og den anden 2.2)

 

Christian

Skrevet af albino den 01-11-2008 16:57
Det kommer jo an på - nogle vil ikke kunne leve uden, men vi ville personligt ikke ane, hvad vi skulle bruge Blu-Ray og fingeraftryksscanneren til. DVB-tuneren har vi til gengæld haft stor gavn af i båden, men den, vi har, er en USB-ting til 250 kr. i Harald Nyborg, som fungerer glimrende. Og hvis Blu-Ray'en er tænkt til lagring, er det meget mere bekvemt at købe en 500 GB ekstern HD, de fås til omkring en plovmand.


Den blu-ray afspiller der sidder i den ene, kan kun læse, men ikke skrive. Den skriver kun på alm. dvd

 

Christian

Tak for jeres indput,

jeg nåede at købe inden jeg fik set jeres besvarelse, det blev til den store, og så må vi jo se om jeg for brugt de ekstra ting den kan, eller om det var penge ud af vinduet

 

Venlig hilsen

 

Klaus

Jamen held og lykke med den. Om ikke andet ved vi nu, hvor vi kan få lavet el, vvs OG scannet vores fingeraftryk

Lars & Elizabeth, Bente II, Ishøj, XPE3524, MMSI 219015911

Led os ikke i fristelse... vi kan sagtens finde vej selv...

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis