Træ mod mur, tapetet revner - hvad gør jeg??

Hejsa.

Jeg er ved at tapetsere stuen efter at have skiftet vinduer og gulv.
Det har altid irriteret mig at mit tapet revner, der hvor mur og træ støder sammen over vinduerne.
Kan man gøre noget ved det. Tænkte på et eller andet elastisk superprodukt man kunne fylde i revnen.

Jeg har vedlagt et billede. Det er lidt svært at se, men til venstre for revnen er der mur, og til højre er der en træplade. Normalt ser det ikke så slemt ud, men jeg er som sagt igang med at tapetsere, så jeg har krattet lidt i det.

Håber virkelig på et par gode forslag.

Med venlig hilsen

Lasse
7 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
problemet er at mur og træ arbejder på forskellige måder.
prøv at køb noget at det glasfiber bånd man bruger til samlingerne på gipsplader.
båndet er ca 50mm bred og meget tynd,men jeg tror du skal kradse lidt mere i muren for at få en jævn overflade når du har limet båndet på og derefter spartle det hele ud.
Jeg kan forestille mig flere metoder. Den enkleste er selvfølgelig at lave en samling af din tapet over revnen. Da det ser ud som om du kun har savsmuldstapet alligevel, så kan du bare spartle let hen over samlingen hvis den udvidder sig. Det ville du jo alligevel gøre for at dække overlappet fra det ene stykke tapet til det næste.
Alternativt, så skal du igang med lidt armeringsbånd. Du lægger simpelthen lidt armeringsbånd i din spartel INDEN du tapetserer. Det virker normalt fint og er en meget mere praktisk løsning end at fuge med "noget elastisk" som der jo bare vil fremprovokere problemet igen.

Men når du siger træ mod mur, skal det så forståes sådan at der IKKE er muret op over dine vinduer ? Det er da lidt spøjst.
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
Hvis du erstatter træpladerne med en gipsplade må du jo være ude over det problem. Gips er jo et produkt der ikke arbejder så voldsomt som en spånplade. Men det er jo noget af et arbejde sådan lige og skifte den ud men kan jo være du finder nogle spændene ting inden under pladen når du piller den af.

Hjemmelavet er ikke nødvendigvis et kvalitetsstempel.

Hejsa.

Ja der er kun træ over vinduerne.

Huset har 3 store vinduespartier, der hver især spænder over omkring 3 m. Jeg formoder at det er svært (eller i hvert fald var det i 1961, da huset blev buygget) at få mursten til at spænde over den strækning.De mindre vinduer i huset har mur  ovenover.

Ibrenekairo snakker om glasfiberbånd til samling af gipsplader, mens Twist snakker om armeringsbånd. Det er det samme ikke. Hvad skal jeg købe i byggemarkedet?

Med venlig hilsen

Lasse

 

 

Hej Fiahgt.

Der er ikke noget spændende at se der mere. Har lige omisoleret udefra, så jeg gider næsten ikke skiffte ud med en gipsplade. Men ville den løse problemet? Arbejder den på samme måde som resten af væggen?

Med venlig hilsen Lasse
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
Annonce
Vil tro at den arbejder mindre end en spånplade gør i forhold til den muret væg. Har set mange lysninger lavet i gips uden at nogen af dem har revner eller noget. Men dem der er lavet i træ derimod revner altid. Men det er bare min erfaring med det.

Hjemmelavet er ikke nødvendigvis et kvalitetsstempel.

svar.
Ibrenekairo snakker om glasfiberbånd til samling af gipsplader, mens Twist snakker om armeringsbånd. Det er det samme ikke. Hvad skal jeg købe i byggemarkedet?

produktet er det samme men kan kaldes flere ting.
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.
Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også