Badeværelser

Hej!

Vi bor i et 70’er hus, og påtænker at renovere badeværelse og gæstetoilet.

Badeværelset er 6,3 kvm og indeholder nu stort højskab, gammel vask, gammel toilet, badekar, bruseniche og radiator der skal fjernes.

Vi ønsker: nyt arrangement med skuffer, måske i hvid højglans, mørk granitbordplade med ”stående” vask, fliser på gulv 30 * 30 samme granit som på bordplade, væghængt toilet i et hjørne, bruseniche i glasbyggesten m alm. Forhæng og håndklædetørre.

Gæstetoilettet er 4,5 kvm og indeholder gammel vask og gammelt toilet.

Vi ønsker: nyt arrangement som på badeværelse (bare mindre), væghængt toilet, bruseniche med forhæng (så det ikke fylder så meget) og samme mørke granitfliser.

Vi ”banker” selv gulvet op og laver alt mure- og kloakarbejde, vi skal derfor kun have fat i en VVS’er og en elektrikker. VVS’eren skal ligge gulvvarme, lave afløb mm til toilet, bad og vask i begge rum. Elektrikkeren skal lave spots i loftet, udtag, kontakt og udluftning i begge rum. Vi ved ikke meget om priserne på disse håndværkere. Hvad vil i tro det koster at få lavet badeværelserne? (vi bor i nordjylland)

Ellers har vi lidt spørgsmål:

Er slebne granitfliser svære at holde rene kalk mm? Og er de særdeles glatte? (vi er en småbørnsfamilie)

Er låger med hvid højglans nemme at holde rene?

Håber i vil hjælpe os  - tak

4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Hejsa

Priserne på håndværkere er meget forskellige, men pas på dem der er alt for billige. Forhør evt. nogle du kender om de kender nogle der er gode.

Granit er glatte i baderum, faktisk finder du ikke noget der er mere glat. Prøv istedent med noget der ligner. Jeg mener ikke små børn og granit passer sammen.

Dog kan man købe produkter der kan hjælpe på dette, men jeg har ikke hørt om nogle i håndkøb der virker.

Rengøring er forholdsvis enkel, husk at granit ikke er 100 glat på overfladen. det betyder at der vil være mange hvis du kikker efter, stedder hvor de stadig er matte. Det kan der ikke gøres noget ved. Det kommer af byggelit som i virkeligheden er det der holder granitten sammen. Mange tror det er kalkpletter. 

Husk også at store fliser gør rummet større at se på, og omvendt er det så med små fliser. Det er mængden af fuger, hvilket er det vi taler om der har betydningen for dette.

Hilsen

Michael

 


<p><strong>Michael Stralner</strong> <strong>Salesmanager Flise Frank ApS Støvring </strong><strong><a href="http://www.Flisefrank.dk">www.Flisefrank.dk</a></strong></p> <p>&#160;</p> <p>&#160;</p>

Tak for svaret.

Så er der endnu et spørgsmål:

Vi har fået tilbud fra vvs'eren! De mener badeværelse og gæstetoilet på i alt ca. 10 kvm vil løbe op i 35.000 + moms. Det eneste de skal gøre er:

 - trække rør til vand - ligge gulvvarme (vi har selv slangerne) - afløb - opsætning af 2 væghængte toiletter - isætning af armatur - forberede bad i begge rum.

Vi sørger selv for resten og laver alt kloakarbejdet.

Lyder den pris ikke rimelig høj??

 

Hej micjensen

Det lyder næsten som nogle af de overvejelser jeg havde for et år siden da vi lavede badeværelset.
Vi var også i tvivl mht. granit på gulvet, og valgte en rustik keramisk klinke med en overfladestruktur ligesom skifer i stedet for. Den er absolut skridsikker og har været det helt rigtige valg for os.

Jeg lavede også alt selv undtagen noget VVS - og den pris du nævner lyder godt nok noget høj, men hvis han også skal levere armaturer, toiletter, cisterner, vaske, håndklædetørrer osv. løber det jo op.  

Min VVS'er tilsluttede og lagde koldt og varmt vand samt tilsluttede gulvvarmen til eksisternde varmerør under gulv (i stedet for det gamle gulvvarme). Han leverede alle materialerne (rør og dåser), alu-pex rør til gulvvarmen, termostatventil til gulvvarme og alm. ventilsæt til håndklædetørrer. Alt andet købte jeg selv, lige som jeg selv lavede afløb og kloak og udlagde alu-pex til gulvvarmen - som han altså tilsluttede. 
Det blev lavet efter tilbud, 12.000 plus moms. 

Du kan se nogle billeder her (links) i det første indlæg på siden.

"Dygtighed er ikke en dobbelt dosis af den almindelige evne til at lave noget halvgodt."

OK - mange tak for svar!

Det er blevet et rigtig flot badeværelse!!!
Meget smart med bruseren, det kunne jo være rart at undvære forhæng!

Jeg vil da lige nævne at vi har fået "tilbuddet" på papir idag. Det løber op i hele 47.750 + moms!!! Det er jo fuldstændig jammerligt. Så kan man jo ligeså godt skrive at man ikke har tid.....
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis