Køb af brugt bil i andet land !?

Hej gruppe,
Jeg er blevet tilbudt en bil af en af firmaets svenske kunder, men jeg er noget i tvivl om det i virkeligheden kan betale sig?
Jeg er klar over, at bilen vil blive pålagt diverse afgifter og dansk moms, men i forhold til hvad? Jeg går ud fra, at der er tale om en vurdering af en tilsvarende bils handels værdi i DK og således hvor stor en afgift + moms statne kan indhente der eller?
Jeg kan ikke forestille mig, at man tillægger en procentsats af købsprisen, for så kunne der jo laves fusk med en faktura/ dags dato med meget lav værdi!
Jeg undrer mig meget over f.eks. at læse Den Blå Avis, hvor f.eks. ca. 70% af motorcyklerne kan købes uden afgift- hvordan kan de det, når de er brugte? Jeg går ud fra, at staten (Sverige, Tyskland osv)ikke tilbagebetaler dele af afgifter og moms på brugte køretøjer ved eksport!
Kan nogen hjælpe evt. med links!
Tak!
Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Du køre til din nærmeste told&skat. Der har de en vurderingsmand der fastsætter en foreløbig afgift udfra dine data om bilen. Når så du kommer hjem med bilen, skal han se den og vurderer om den foreløbige afgift er ok. Typisk kommer du til at efterbetale og typisk betaler det sig ikke at hente biler hjem fra udlandet.
Hej Anders.

Jeg er enig i det første, men din konklussion er lidt for unuanceret.

Er det en vogn med meget udstyr, er der penge at spare, hvis bilen har en vis alder, og sjældne brugte biler kan både blive dyrere og billigere end hvis de blev importeret normalt. Jeg mener også at de ofte rammer den endelige afgift i overkanten, så man får noget tilbage.

Jeg har ovenstående fra flittig læsning af motorblade.

- JørgenE

Mvh. JørgenE
Som tommelfingerregel skal der erlægges 2/3 af udsalgsprisen på en tilsvarende brugt bil hos en forhandler, i afgift. Eksempelvis, en bil der koster 150.000 kroner med danske nr.plader, bliver afgiften 100.000. kr.
Carsten
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis