Ledning i påhængsmotor håndtag

Hej Lav-båd, Jeg har en 15 HK Mariner påhængsmotor, som jeg har fået bygget om til fjern gear/gas, da jeg er ved at bygge en lille styrepult på min jolle. Ham der har udført det har ikke fjernet det gamle gas/styre håndtag, kun afmonteret gaskablerne indvendigt. JEg vil gerne have det af, men jeg har opdaget et to-ledet kabel der går fra gashåndtaget og ned til det elektriske system i motoren. Hvad gør jeg med dem? Jeg går ud fra at de enten skal kortsluttes eller afmonteres(?) Motoren har ikke elektrisk start, og "run/stop" knappen sidder på den anden side. Hvad lave det kabel så i gashåndtaget? Jeg håber at nogle af jer eksperter her på siden kan hjælpe. På forhånd tak!
4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

det er en stop knap hvis du kortslutter de to ledninger kan du ikke starte den .jeg har osså den på min motor

hilsen rene

renek Bæltbåden af 1887(kertemindebåd)

danmark ældste bermudarig (bermydiansk sloop rig )

Tak for svaret, renek!

Jeg prøver at afmontere den. Jeg har jo en run/stop knap på selve motoren.

Tak for hjælpen,
Karsten
det har jeg osså men der er i håndtaget rund knap der er rød den kan man osså stoppe den med
hilsen rene

renek Bæltbåden af 1887(kertemindebåd)

danmark ældste bermudarig (bermydiansk sloop rig )

Husk lige at se efter om den skal være sluttet eller åben for at fungere. På min den gamle Johnson skulle de to ledninger alstå være samlet for at det kunnne fungere...
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis