opvaskemaskine

Jeg har en lidt ældre bordopvaskemaskine af typen Kenny Scandic, der er fremstillet i Sverrig. Den vasker godt nok; men spulepumpem eller motoren dertil laver en infernalsk larm. Hvad kan der være galt? Hvad kan der gøres for at udbedre problemet? Med venlig Supergenbrugeren
8 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hej..
Må må skille skidtet af og finde ud af om det er pumpen eller motoren.. Er det pumper er det en ny der skal til.. Er det motoren kan det ske du kan nøjes med at skifte lejerne..

Mvh Jan J
se om der sidder fremmedlegemer i pumpehuset,eller i pumpevingen,er der ingenting,så er det højst sandsynligt lejerne der er slidt op

Det vi ikke når i dag ........skal vi da ikke lave om i morgen

men en teske der ligger i slangen ind mod pumpen ,og rammer pumpevingen kan lave en forbandet larm (har prøvet det selv)

Det vi ikke når i dag ........skal vi da ikke lave om i morgen

Tak for svaret Rolias. Jeg har undersøgt, om der er fremmedlegemer i pumpen, og det er der ikke. Jeg har sågar skiftet lejer i motoren, uden at det hjalp. Jeg har mistanke om, at det er ankeret , der slæber imod indersiden af spolen. Måske kan jeg montere ankeret lidt mere præcist. Det er mit næste forsøg, når jeg får den skilt ad igen og tømt for vand osv.

Venlig hilsen Supergenbrugeren

Annonce
Hej Supergenbrugeren..
Kan du evt fjerne koblingen mellem pumpe og motor, og så køre kun med motor uden pumpe.. Er der støj er det motoren (hvilket jeg ikke tror da du har skiftet lejer).. ingen støj pumpe, hvilket er meget sandsynligt da pumper oftes ingen lejer har (det er glidelejer) så hele pumpen er en "slid del"..

Mvh Jan J

hvis du har skiftet lejer , og der ikke er noget der støder på inde i pumpehuset, kan det være at en af lejeskålene i motoren er slidt (hvis lejet har været defekt ,og har kørt med rundt) , er der slup i lejeskålene  i begge ender af motoren , eller er der slup i mellem aksel og leje, så er der nok kun en løsning tilbage, og det er en ny spulepumpe,

 

der er også en anden mulighed ,

bag på spulepumpen sidder som regel et plastik blæsehjul, som er der for at køle pumpen, hvis der er kommet et eller andet hen og sidde så det kan ramme denne blæser kan det også larme ad h. til

kontroller at den kan køre rundt uden at ramme noget, (ledninger,slanger,afskærmninger eller andet)

 

held og lykke med projektet

vend gerne tilbage hvis du finder fejlen!


Det vi ikke når i dag ........skal vi da ikke lave om i morgen

Tak for svarene fra Helje og Rolias! Jeg i øjeblikket på besøg hos min søn, der bor godt 400km væk. Jeg er spændt på at prøve jeres forslag på problemløsning af, når jeg kommer hjem igen.

Venlig hilsen Supergenbrugeren.

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis