bordopvaskemaskine

Jeg har en lidt ældre bordopvaskemaskine af mærket Kenny Scandic der er fremstillet i Sverige. Den vasker godt nok men spulepumpen eller motoren dertil laver en infernalsk larm. Hvad kan der være galt? Hvad kan der gøres for at udbedre problemet? Venlig hilsen Supergenbrugeren
2 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Normalt laver motorer kun larm af tre grunde: Ubalance, ødelagte lejer eller blokering. Har du tjekket, at skovlhjulet i pumpen er rent og kan køre uhindret?

Du siger en infernalsk larm, men hvordan cirka? Er det a'la RRRRRRRRRRRRRRiiiiiiiiiiiiiiiiii eller BBBBBRRUMMMMMMMM?

Det første lyder som et leje, der er gået, det andet som noget, der blokker pumpen.

Hvis du har tjekket at alt, du kan komme i nærheden af (også selvom du måske skal lidt ned i maskineriet og fjerne et dæksel ved pumpen), er som det skal være, har renset maskinen, inkl. spulearme, for gamle majs og ris, som kan aflive enhver opvaskemaskine, kørt den igennem et par gange med diverse opvaskemaskinerensemidler (pyha for et ord) og den stadig knurrer ad dig, er der nok kun én vej:

Ud med skidtet og køb en ny. Du siger selv, det er en ældre model, og det kan garanteret ikke betale sig at sende den til reparation, du kan købe en ny for et par tusinde (Punkt1 har efterårs-fødselsdag for tiden), og det samme beløb kommer du hurtigt til at smide efter en mekaniker, som skal kigge på den gamle for at finde ud af, at man ikke kan få stumper til den længere.

Måske ikke lige det svar du håbede på, men det bedste råd, vi kan give i vores 'brug-og-smid-væk' samfund

Lars & Elizabeth, Bente II, Ishøj, XPE3524, MMSI 219015911

Led os ikke i fristelse... vi kan sagtens finde vej selv...

Tak for svaret til Albino vdr. bordopvaskemaskine. Jeg er ved at skille den pæne lille maskine ad, og alt er pænt og rent både inde i maskinen og i pumpen. Der er noget rust for enden af akslen ved pumpehjulet, så jeg har mistanke til. at det måske er et nyt kugleleje, der skal til. Pumpen hviner iøvrigt først, når vandet er blevet varmet op.

Venlig hilsen Supergenbrugeren

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis