VW-bussen vil ikke starte med "lunken" motor.

Min VW-Caravelle- diesel, turbo, årgang 85
starter fint, når motoren er helt kold og også, når motoren har nået arbejdstemperaturen, men kører jeg ½ km, eller lader oliefyret varme den kolde motor op, så er den gal. Gløderørene bliver ikke slået til. Hvad er der galt?
Hilsen
Dam
Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
3 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hej

Dit problem er velkendt og udramatisk. Når motoren er kold, så aktiveres gløderørene og motoren starter som en mis. Når motoren er varm aktiveres gløderørene ikke, men det er heller ikke nødvendigt, da den jo netop er varm. Problemet opstår i "mellemsituationerne", hvor gløderørene ikke aktiveres, men motoren alligevel ikke er varm nok. På den kølevædskestuds, der sidder på topstykkets endgavl er der monteret 2 temperaturesensorer. Den ene styrer forgløderelæet, og den bør du skifte, hvis du vil af med dit problem. Den koster under 100 kr og er skiftet på 10 min. Det er iøvrigt et problem, der er kendt fra en masse VW biler bl.a. også Golf og Passat.

Bedste hilsner

Hej Dieselman

Et kort og præcist svar - flot!

Mvh. Jørgen

Med venlig hilsen

Jørgen
På min golf, 1.6 td. Der ski heller ikke gerne forvarmer og dermed starter når motoren er blevet varm, så trækker jeg blot koldstartshåndtaget/chokeren og så starter den med det samme.. Prøv nu lige det.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis