Start af Honda XL 250 R fra 1989 med kick start (only)

Hej

Har lige købt mig en af ovenstående og er meget tilfreds med den, udover starten :(

Eller sagt på en anden måde, den starter nu fint nok (Skal jo også lige lære den at kende), men hvis den går i stå under opvarmningen er den meget svær at starte igen.

Hvis den går i stå under kørsel (hvor den er varm), skal den have en lille pause, hvor man slukker for benzin tilførelsen og tager tændingen fra den. Den kan dog være svær at få gang i. Det er lidt surt når man holder forrest i lyskurven :(

Ovenstående er tips jeg fik at den tidligere ejer

Har I nogle gode råd (noget jeg kan skifte eller andet) ?

/lars
6 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Tjah !
Måske du skulle tjekke platinen, hvis motoren bliver meget varm kan det godt have indvirning på platinen, er der elektronisk tændning på er det med sikkerhed geberen der er ved at stå af. Tjek også gummiet imellem luftfilter og manifoldet(kaburatoren) er der den mindste revne kan den få så tilpas meget extra luft at forbrændingen nærmer sig en svejse flamme temperatur. Det er jo en ældre dame så forhåbentlig køre du på superbenzin, endelig kan du stille tomgangen lidt højere så den ikke går ud når du holder stille i krydsene. Du har vel renset kaburatoren ? benzin filteret lige ved benzin hanen ? Skiftet luftfilter nyt tændrør tændkabel og hætte.
Geberen er den lille dims der sidder hvor platinen skulle have siddet, der sidder en elektronisk føler i den som føler på akselen hvornår den skal tænde. Jeg har tre gange måttet skifte min i løbet af 45000 Km. så nu har jeg en platin siddende istedet for. Den er den mest precise tændning, men hvad hjælper det når den uden varsel begynde på det pjat med at stå af når motoren bliver varm. Den virker så når motoren igen er kommet ned i temperatur og slår fra igen når temperaturen igen (ifølge den) er for høj.
BMW har en med en lyssensor og den er bare god.

hvad med tændspolen den kan også lave revage når den er varm.?

 

Der er elektronisk tænding, sidder der så "GEBER" på min cykel ?
Den "geber" det er tysk og betyder noget i retning af giver, vel nok fordi den giver signal til det elektroniske om at her skal gnisten komme på tændrøret. Jeg er ikke helt sikker på konstruktionen på din model, men på min Honda CX 500 sad sensoren/geberen ved svinghjulet. Jeg går bare ud fra at der ikke er et svinghjul på din.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis