Krybekælder med vand

Jeg har kig på et hus, der overordnet er i rigtig god stand, men med et men: I tilstandsrapporten er der følgende bemærkning til krybekælderen:

"I krybekælderen står der periodevis blank grundvand. Krybekælderen er effektivt ventileret og uden lugtgener. Forholdet bør holdes under observation."

Jeg har haft hovedet ned i kælderen og den har "kælderlugt", men jeg kan intet lugte i huset.

Er det noget jeg bør bekymre mig om? Kan krybekælder evt. fyldes og hvad vil prisen så ca. være (130 m2)?

Jeg har netop talt med en ingeniør/byggesagkyndig der anbefaler en dykpumpe. Pris for installation ca. 10-15.000 kr. Han mener det er nok til at afhjælpe problemet.

Huset ligger forholdsvis højt ift de omkringliggende huse. Vi har talt med en nabo der bor lavere, som siger de ingen vandproblemer har - de har dog heller ikke krybekælder.

Kan en dykpumpe være en løsning?

På forhånd tak for hjælpen.
3 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Ville få det undersøgt grundigt.

Grundvand kan stå meget uens inden for et meget lille område - og det er ikke sikkert, det er grundvand, men kan lige så godt være overfladevand efter regnskyld, der samles der pga. jordbundsforholdene. Så måske skal der blot laves et omfangsdræn?

 


Mvh.

Jan R.
Ja det kan være mange ting men umiddelbart er det jo bare sætte en pumpe i det har den tidligere ejer gjort ivores hus. Men den skal nu engang fyldes op den kælder. Og ellers er det bare og undersøge hvor dine tagnedløb de ender henne kan jo være der er en bioblok lige under jorden op ad huset så er det sandsynligt at vandet trækker ind under huset når det regner.

Hjemmelavet er ikke nødvendigvis et kvalitetsstempel.

Jeg har også krybekælder under 200 m2 hus hvor der pludselig kom vand ind.
Valgte at dræne rundt om huset. Det er effektivt, og du er ikke afhængig af en pumpe etc.
Prisen er nok lidt over 15 tkr. men det afhænger også af hvor nemt det er at komme til at grave med en lille gravemaskine rundt om huset. Man kunne måske også smøre vægge og gulve med vandex, men det kræver at eksperter siger god for den løsning.

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis