Loftophæng til lampe

Vores spisebord står normalt på en fast plads i stuen, men når vi har mange gæster er vi nødt til at flytte det, for at alle kan sidde omkring bordet. Derfor har vi jævnligt brug for at flytte vores lampe over bordet mellem to forskellige positioner.

Er der nogen som kender til et smart og nemt ophængningssystem, hvor man f.eks. bare kan "klikke" lampeophænget fast til loftet? Jeg forestiller mig noget i retning af et to-delt ophæng, hvor én (meget diskret) del permanent sidder på de ønskede positioner i loftet, og én anden del sidder fast på lampeledningen (a la en svanehals).

Jeg HAR overvejet en strømskinne i loftet, men den løsning synes jeg ikke er pæn. Det kan da ikke være rigtigt, at eneste anden mulighed er at bore de nødvendige huller i loftet, og så skrue lampen fast hver gang man har brug for at flytte den...
3 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hej..
Et problem der er velkendt. Jeg har aldrig set en pæn løsning på problemet.. Jeg har monteret strømskinder, gardinstænger.. det ser bøvlet ud du har helt ret. Min kone har lavet et system her der virker ok, er let og ser rimeligt ud. Jeg har sat lampen op hvor den "skal" hænge oftes, hun har så sat en lille krog op hvor den skal hænge nå bordet er slået ud. Så tager hun en sytråd trækker ledningen via krogen indtil lampen hænger hvor den skal side... Jeg er lidt imponeret, og det er jo dejlig nemt... Men kønt, er det jo ikke :-)
Hvis du finder en smartere løsning er jeg villig til at lave min om ;-)

Mvh Jan J
min onkel har løst problemet ret godt syntes jeg... nogle ganske alm. hydraulikrør i med nogle pæne rustfaste ringe til ophæng og ledning....det er altsån12mm rør..

Kom nu igang for fanden,klokken har ringet

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis