Go elektriker i Århus

Hej.

Jeg har en lejlighed fra ca 1950-60 hvor der mangler jord i installationen i min lejlighed. Kablerne er trukket fra tavlen i opgangen, men åbenbart ikke forbundet til noget. (Har testet det.)

Det vil jeg gerne ha lavet så HPFI kan slå fra ved fejl til jord.

Derudover vil jeg gerne ha en xtra gruppe med jord lagt ind i lejligheden. Det bliver ikke nødvendigt at fræse kabler ind i væggen. Der er ca 5-10 meter fra tavlen ude på opgangen til det sted hvor jeg gerne vil ha de nye stik-kontakter.

Jeg ville nok foretrække at trække kabler selv og få en elektriker til at tilslutte og godkende det hele bagefter. Hvis det ikke kan lade sig gøre, så overvejer jeg at få det hele lavet af elektrikeren. Med regning osv.

Hvem kan i anbefale i Århus? Er helt ærligt træt af dårlige håndværkere (undskyld det sure opstød, men har været ret uheldig).

Håber det er forståeligt beskrevet.

Hvad burde det koste?

Mvh Troels Mejer

6 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hej...

Det du gerne vil have lavet er, at du vil have ført en PE-leder rundt i hele installationen i din lejlighed?? Av, det var en bekostelig omgang...
Jeg har dog ingen anelse om hvad det vil koste, men jeg er udlært ved Dana Electric i Odensegade i sin tid, og der plejer prisen af være rimelig og arbejdet i orden. Og nej, jeg har intet med dem at gøre længere :-)

Hvilken type installation har du nu??
Hej.

Tak for svaret.

Jeg fik vist formuleret mig lidt for upræcist. Der er trukket jord til køkkenet. Den skal bare forbindes til "noget" ude ved tavlen.
Derudover vil jeg gerne ha en ny gruppe trukket fra tavlen ind i lejligheden. Jeg har brug for 2-3 stik i samme rum og der er kun et relativt kort træk ud til tavlen.

Mvh Troels
Okay.. så lyder det knapt så slemt...

Var også lige bange for at du skulle have tømt sparegrisen godt og grundigt...

Regn ca.  med 250 kr. pr. stikkontakt + ca. 13 kr. pr m. kabel der skal benyttes. en ny gruppe i tavlen koster nok ca. 400 kr. Dertil kommer jo så timeløn og transport.

tilslutning af jord i tavlen, hvis det vel og mærke er trukket op fra kælderen og jordforbindelsen er etableret der, bør ikke være det store problem.

Har du et HPFI installeret? eller er det vare HFI eller lign.??
Jeg kan varmt anbefale Lystrup El....
Hej.

Jeg mener bestemt der er HPFI installeret.

Er det jeres indtryk at elektrikere accepterer at man selv trækker ledninger og borer dåser op på væggen? - Jeg vil jo helst lave så meget som muligt selv :-)

Mvh Troels
Normalt er det intet problem... de vil hjertens gerne have at du gør det.. men gfå en trikker ud at kigge og aftal det med ham... så er du på vej :-)
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis