Volvo 460 "låser" rat og fod fremser

Har en gammel volvo fra 92, som jeg har oplevet et par gange nu, at når jeg kører så låser rattet og bremsen, det vil sige at de bliver træge som i pokker. Når den gør det lyser håndbremse lyset, benzin lyset, og temperatur lyset. Jeg troede til at starte med at det var et generator problem, ud fra et lignende indlæg her, men generatoren kører med 14V DC når motoren kører i tomgang.
6 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
det lyder ikke videre betryggende. Vil helst ikke møde dig i din "kampvogn" næste gang det sker ;)

På min tidligere bil, så betød de tat den manglede bremsevædske hvis håndbremselyset lyste. Og det betød så at bremsesystemet var utæt.
Står der ikke signaturforklaringer i instruktionsbogen, over hvad de lysende lamper betyder?
Umildbart gør der for den enkelte lampe, men ikke når alle 3 lyser, specielt ikke taget i betragtning af at ingen af lysene skulle lyser.' Bilen holdt op med dette efter at have slukket motoren og startet igen (var heldigvis ikke på en motorvej eller lign.), men det for mig bare til at tror at der er et eller andet med elektronikken. Der er installeret et Bosch alarm system af en eller anden art, men hverken jeg eller de 2 andre forgående ejere ved hvordan den virker. Edit: fandt lige en passage der siger at når motoren er død, er bremse servoen og servo styringen ude af funktion, og jeg er ærligt talt i tvivl om motoren var død da jeg slukkede den. Men så er spørgsmålet hvorfor den dør? Har i nogen idéer?

jeg har selv lige fjernet startspærren på min gamle mazda,den gik pludselig i stå mens jeg kørte, fejlen var et relæ i startspærren, det var rimelig nemt at fjerne ,  de ledninger der gik igennem relæerne i startspærren ,skulle bare samles igen,

så hvis din alarm ikke virker, så ud med den!


Det vi ikke når i dag ........skal vi da ikke lave om i morgen

Hmm har en volvo 460 som jeg tror har samme skavank med startspærre.

Der kommer ingen tænding, den klikker, men der kommer lys. Den tidligere ejer mener det er en diode der skal skiftes i startspæren, jeg er mest til at pille spæren af, kan man det?

Jeg er ikke mekanikker, men har heller ikke 10 tommelfingre....

Det ser simpelt ud, et Bosch system monteret efter den er produceret, kan man skille det ad og samle ledningerne igen efter den er pillet ud?
Når motoren dør gør servostyringen det også aldeles omgåendene.
Bremseforstærkeren skulle gerne fortsætte med at du til nogle opbremsninger.
Når du i morgen sætter dig ind i bag rattet, kan du inden du starter motoren prøve at pumpe bremsen,den skal starte med at være blød og så gradvis blive hårdere.Hvis den er hård fra start er forstærkeren utæt.
René
hej
@birch76
Hvis du lige fortæller mig hvor mange multistik og hvilke farver ledninger, der er i det store 8 polede stik, som jeg tror der er på din startspærre, skal jeg fortælle dig hvordan du afmonterer den.
Hilsen Polobjørn

"AUTOELEKTRIKEREN"
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis