Lav-det-selv dækskifte

Jeg er blevet tilbudt er sæt så godt som ubrugte vinterdæk, men fælgene passer ikke så de skal flyttes over på mine egne fælge. Spørgmålet er om man med lidt l-d-s snilde selv kan gøre det, og i så fald om der er særlige forhold man skal være opmærksom på?
Og hvordan med afballancering, er det overhovedet l-d-s arbejdet værd hvis hjulene alligevel skal flås af for efterfølgende afballancering.

 

3 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Det er næsten umuligt selv at skifte uden at resikere at komme til skade køb 4 nye fælge og få en samlet pris med dine egne dæk monteret husk at vinterdæk ikke er særlig gode efter ca 4 år.
Mvh Jørgen.
Vil sige, at har man ikke en dækmaskine og afballanceringsmaskine, og lidt erfaring, så ville jeg ikke kaste mig over det..

Jeg skifter selv dæk, men har adgang til dæk/afballanceringsmaskine og lidt erfaring, så det lettere jo processen betydenlig..

Du kunne evt spørge et værksted om de ville være dig behjælpelig.. Det koster kun tiden..

Men er dækkene det værd. Tænker på at der skal skiftes tilbage til sommerdæk, hvis man kan har et sæt fælge.. Og det koster jo også..

Så tror bedre at det kan svare sig, at købe et sæt extra fælge og få monteret dækkene på dem..

OK, tak for svarene.

Jeg opgiver tanken at gøre det selv!


 

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis