Bedste trådløs gulvvarmestyring.

Jeg har lavet gulvvarme i mit gamle hus som vi er ved at total renovere, der er ca 210 kvm i grundplan, og jeg skal bruge et system minimum 7 kredse.
Prisen spiller ikke så stor en rolle bare det er kram :-)
Jeg har kigget lidt på Wirsbo styring, det må gerne se lidt hightech ud også og syntes deres trådløse betjeningspanel ser ret godt ud, med det blå display.
Det skal våre et trådløst system.
Hvad mener i er det bedste på markedet?
Nogen der har erfaringer med Wirsbo?

Mvh
René 
10 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Jeg har det nye fra wirsbo (UPONOR), har også set nogle steder der er blå lys i - men det er der altså ikke ? ellers er jeg super godt tilfreds med det..
Hør nu lige her.. glem ALT om trådløs, hvis det ikke er for sent...Der er ALT for mange problemer med det. Jeg har så ofte været ude og rette fejl på sådanne systemer. Lav fortrådet hvis det stadig er muligt. Og tilmed sparer du batterier, og sparer problemer med at enhederne mister forbindelsen til controlleren
Jeg har i min tid som elektrikker kun lavet 3 huse med fortrådet styringer, og det er nok snart 3 år siden jeg sidst har lavet det, ellers er det kun trådløst vi montere idag, vi har aldrig problemer med at senderne ikke kan finde reguleingsboksen,eller vi får ihvertfald ikke nogen klager, vi bruger hovedsgeligt Vavin styring.
Det er ikke for sent at trække snore til termostater endnu, det kan nåes i alle rum endnu.
Jamen jeg kan kun give dig ret. Eneste sted hvor jeg har lavet fortrådet, er hjemme hos mig selv, ellers sætter vi også altid trådløs op. Jeg har aldrig haft problemer med Wavin og Wirsbo, men derimod LK(ikke lauritz knudsen), samt magneta, er IKKE noget man skal røre.
Skrevet af StenKrog den 28-10-2008 06:23
Jamen jeg kan kun give dig ret. Eneste sted hvor jeg har lavet fortrådet, er hjemme hos mig selv, ellers sætter vi også altid trådløs op. Jeg har aldrig haft problemer med Wavin og Wirsbo, men derimod LK(ikke lauritz knudsen), samt magneta, er IKKE noget man skal røre.
Tjaa, jeg har sat flere systermer op, samt solgt en del fra Megatherm (det du kalder magneta), jeg har aldrig haft problemer her, jeg kan faktisk rigtigt godt anbefale både de trådløse, men også de trådførte gulvarmesystemer fra Megatherm, da det bare funger

Venlig hilsen

Klaus

Annonce

Hej

 

Jeg har efterhånden sat rigtig mange trådløse systemer op af stort set alle mærker og det er virkelig minimalt hvad problemer det har givet, så der er ik noget at være bange for.

med hensyn til valg af det bedste af det bedst ville jeg helt klart vælge en roth gulvvarmeshunt med elektroniks regulering, det giver en række fordele F.eks lukker ventiler sammen med pumpe stoppe, og forhindre der ved selv cirkulation, der næst kan den monters med en alfa 2 pumpe bare før at gøre det extra sejt.

Mvh steffens

Nu fandt jeg denne tråd på baggrund af en google-søgning, men er der ikke nogle nyere informationer at hente her?


vh Anders

Jeg har danfoss link har ikke oplevet problemer endnu

Hej, Vi fik SAS fra VVS-experten. Det kan jeg helt klar ikke anbefale, da der har været mange problemer med det...



kh. hilsen Mr. GDS 0

Har haft Wavin med trådløs styring med en Tigris shunt og Grundfos Alpha-pumpe i ti år uden nogen som helst problemer. 

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis