Vinkelbeslag m/u rib?

Hej, Skal bruge vinkelbeslag til at sætte reglar fast på tværs af mine spær. Reglarne er 45x95 mm. Overvejer at bruge BMF 70 beslag, men skal de være med eller uden rib? På reglarne skal der monteres et lag gipsplader. Hvornår skal man bruge vinkelbeslag med rib? Ved godt, at de er stærkere med rib. På forhånd tak.
5 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Jeg forstår sådan set godt dit spørgsmål, men forstår ikke at du vil bruge reglar på tværs at spærene, når alle andre også de profesionelle bruger forskalning.
Hvis du bruger reglar skal du have vinkler med rip på.
Så havde jeg nok valgt at smide en klods bag forskallingen så det havde passet.

Det ville være væsentligt billigere end at bruge regler og en masse vinkelbeskla...
Hej

Det er en meget fin løsning du har valgt med reglar, det er faktisk måden de prof. gør det på i sådanne tilfælde.

Vinkler med ribbe er for at modvirke kæntringer, men det kan du modvirke i dit tilfælde ved at sætte dem skiftvis på hver sin side.

Ellers er der jo ikke den store forskel i prisen.
Tak for det, så har jeg lært det.

Et andet spørgsmål. Findes der en simpel guide på nettet, der kan hjælpe med at finde de rette dimensioner på beslag m.v.. Jeg har fundet teknisk information i katalogerne på BMF's hjemmeside. Men de er ikke helt nemme at forstå for en ufaglært :-)
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis