gear problemer

Hej er der nogen der kan hjælpe? Problemet er at jeg har en 2cyl der hedder ruggerini på 29 hk som ikke virker efter hensigten når båden står på land og man sætter den i gear både frem og tilbage så virker gearet Men hvis den ligger i vandet virker det ikke for godt f.eks når jeg bakker ud fra min plads og sætter den i fremad sker der intet først når den får en masse gas håber der er nogle der kender til broblemet da det er temmelig træls

and

8 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
det tyder på koblingsproblemer, hvilket gerar ?

Lav det selv - det gi'r de bedste klagemuligheder

ErikChristensen 
Der findes mange typer, som virker forskelligt, så fabrikat ønskeligt.

Lav det selv - det gi'r de bedste klagemuligheder

ErikChristensen 

Hej igen

Fabrikatet er technodrive fra italien,og tyben er tmc 30. år ca 1990.
Den sidder på motor som hedder ruccerini diesel,rdm 901/2 på 29 hk
bygget i italien,mere ved jeg ikke om den.
Håber det kan bruges til noget....


and

jeg kan kun finde en 40'er på nettet. den har koniske koblinger, men jeg kan ikke finde en snittegning.
det er justering eller slitage, gearet er helt mekanisk. På et mekanisk gear plejer der at være en anordning, som holder delene i indgreb .

Bevægelsen i øverste hul i geararmen, skal være  70mm fra frem til bak, eller 35 fra midten til hver side

Lav det selv - det gi'r de bedste klagemuligheder

ErikChristensen 
Annonce
Har en tegning over motoren hvor der er en koblingsplade,der står det er en fleksibel kobling.Ang vandringen så er der et stop for max vandring på geararmen og det stop går den på både frem og tilbage.
Spørg måske dumt,men er der ikke en bremse på drivakslen der gør at den bliver bremset når man skifter fra frem til bak eller omvendt,tænker lidt at hvis proppelen ikke stopper helt pga at båden stadig er i fremdrift at den måske har svær ved at gå i indgreb,bare en tanke?

and

Den omtalte koblingsplade er den, som sidder imellem motor og gear. hvis den er defekt, kan motorens kræfter ikke overføres til gearet, men ubelastet kan den måske trække gearet rundt. Gearet angives at have konuskobling, hvilket betyder at, en udvendig konus skydes ind i en indvendig konus, og konusser har en evne til at låse sig sammen. Den ene del er stål, den anden bronce. Jeg kan nok ikke komme det nærmere.

Lav det selv - det gi'r de bedste klagemuligheder

ErikChristensen 

Tak skal du ha det kan åbenbart være lidt af hvert må finde en sagkyndig der kan hjælpe med at skille det ad for at blive lidt klogere.

mvh aj


and

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis