mislyde

Hej Lav det selv
Min bil har en dunkelyd fra området omkring h. forhjul, man kan høre den når vejen er lidt ujævn, eller når man kører med konstant fart, så dunker det nærmest lidt under fødderne i passagerersiden. Dæmperne og nederste styrekugle, bærearm og fjeder er skiftet, hjulophænget er justeret, trækaksel og tandstang er skiftet uden at det har hjulpet nævneværdigt - har I et bud på hvad det næste er der bør undersøges

mvh Henrik Marinus
Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hej Henrik

Det lyder til at du har været rimelig grundig i din undersøgelse af hvad der kan være galt. Jeg kan godt se at alt det du har justeret, skiftet og undersøgt kan være årsag til bankelydene. Rent statistisk så skulle du have fundet fejlen på nuværende tidspunkt. Jeg vil dog som et sidste bud på løsningen af dit problem,- ja du må undskylde, det er et totalt vildt skud i tågen. Prøv at tjekke hjulboltene, der holder dit hjul fast. Hvis disse ikke er strammet ordentlig til, kan det i visse sjældne tilfælde give anledning til mislyde.

Mvh Peder Henriksen
Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
Hej Mufi.

Den er nu ikke kryptisk - jeg oplevede næsten samme, og det viste sig at være udstødningen der gav lyden. Men først når den blev varm, og metallet havde udvidet sig, så ramte det nogle huller det gik igennem i karrosseriet.

Så et godt gæt er det, men lyde er altså svære at klare via internet - men det er en helt anden sag.

JørgenE

Mvh. JørgenE
Kære Henrik,

Det lyder nøjagtigt som den gang jeg høvlede en ældre afdanket kok på knallert ned med min bil (Renault 19) - nøjagtig samme dunkelyd. Kan du have gjort det samme uden at have opdaget det??

Mvh
Can Jarstens, Bleparken.....
Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis