Hjælp til Marstalmotor

Da jeg ikke rigtig kan finde oplysninger omkring magnettændingen på ovenstående M-motor, E-model, prøver jeg her.
Skal der tilsluttes strøm udefra?
Der er absolut ingen gnist!
Det er en båd jeg lige har overtaget med et ledningsnet der var lavet med de forhånden værende stumper af diverse forlængerledninger.
Det er en encylindret 6 HK model med Dynastart.
Venlig hilsen
Miraldo

14 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Nej der skal ikke tilføres strøm til andet en den dynastarter, og det har intet med tændingen at gøre. Det er din tændings magnet du skal tjekke, måske nyt tændkabel og tændrørs hætte i første omgang. Et nyt tænrør ville måske heller ikke skade !
Hej håndværker
Tak for hjælpen.
Jeg er klar over at det ikke er Dynastarteren men som du siger magneten.
Jeg spørger fordi jeg fandt en overreven ledning som jeg ikke umiddelbart kan finde anvendelse for, det var derfor min tanke at magneten måske skulle have en eller anden form for stel.
Men tak for svaret, jeg tror du har ret i at det er der jeg skal starte min fejlsøgning.
venlig hilsen
Miraldo
Magneten er monteret som stel på maskinen, der skal kun gå tændkablet fra magneten til tændrøret. Og har du stadig håndsvinget så hiv den dynastater af maskinen og sæt en generator på istedet for, den tager godt og vel en HK. fra motoren hvor en generator kun tager en trediedel HK. hvis det kun er til opladning af et batteri. Er maskinen i orden er den meget nem at starte med håndsving, du skal tørne motoren til du med den ene hånd kan mærke at den suger i kaburator spjældet, det kaldes at snøfte motoren du lader den snøfte to tre gange og hiver så til og så skulle den gerne gå igang. Husk at du aldrig må ligge tommelfingeren om håndtaget (gribe) din tommel skal befinde sig langs håndfladen.

Hej igen

Jeg har ikke haft den startet endnu, da jeg pt. er hængt noget op med arbejde fra tidlig morgen til sen aften, så der er kun weekenden , og somme tider ikke en gang den.

Men nu skal den på land i weekenden, så må jeg se, platinerne har det ikke for godt,så det ender nok med at jeg piller magnettændingen af og får den renoveret.

Venlig hilsen

Miraldo

Hej jeg har lige startet en marstal motor med samme problem det var godt nok en 5 hk men det er nøjagtigt samme motor på nær en hk.

Der var det platinern der var blevet hul. Vi havde ikke lige tid til at få fat i en ny så vi slep den til og nu gnister den som aldrig før.
Jeg har også hørt noget om magneten kan blive doven.
Og kontensatoren kan smutte i svinget.

Men jeg ville helt klart lige tage låget af og så lige skrue platinern ud. Du kan uden problemer se om det er den det er galt med der skal være 2 helt glatte flader. Og så skal den instilles til 0,4 (ihvertfald på en 5hk)

<p>Fantasi er vigtigere end viden.</p>
Annonce
Hej
Jeg har lige været ude og pille tændingsanlægget af, og der er platinerne heller ikke gode.
Samtidig hang den ene ventil. Den har jeg fået til at køre igen, så kompressionen er bare ok.
Tak for hjælpen, jeg vender tilbage når min tænding er blevet ordnet.
Miraldo
kondensatoren er dårlig hvis platinerne bliver ædt op hvis du går kold findes der sabb dieselmotorer

Kun 100% er godtnok

The second rat get the cheese

Jeg glæder mig til at høre om det har virket.

Men du kan glæde dig til at få den startet der er ikke noget der køre så godt som en marstal motor og det siger selvom min egen båd har en volvo.

<p>Fantasi er vigtigere end viden.</p>
Naaah ! det skulle måske lige være den 8 HK. Saab diesel, den kan dunke i ugevis i tomgang uden at sode til.
sabb ikke saab det er en skærgårds tanks eller et flyvende blikskur

Kun 100% er godtnok

The second rat get the cheese

Der er yderligere 4 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis