Hjælp til Marstalmotor

Da jeg ikke rigtig kan finde oplysninger omkring magnettændingen på ovenstående M-motor, E-model, prøver jeg her.
Skal der tilsluttes strøm udefra?
Der er absolut ingen gnist!
Det er en båd jeg lige har overtaget med et ledningsnet der var lavet med de forhånden værende stumper af diverse forlængerledninger.
Det er en encylindret 6 HK model med Dynastart.
Venlig hilsen
Miraldo

Da jeg ikke rigtig kan finde oplysninger omkring... Vis hele indlægget
14 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Ja men en marstal dunker ikke på samme måde som en diesel af vilkensomhelst art.
Den er utrolig støjsvag og vibrationsfri og er af rigtig god kvalitet hele vejen igen den jeg var med til at renovere skiftede vi blandt andet foring og stempelringe på. Og der kunne vi jo så se hvor meget den var tæret inde i kølekanalerne bag cylinderforingen.
Motoren er omkring 30år gammel og havde kørt på ufiltret saltvand var der ingen tæring.

Utroligt

<p>Fantasi er vigtigere end viden.</p>
Jeg ved det, har selv haft en 14 HK. 2 cyl. Marstal i den helt rigtige farve, så den faktisk var på 15 HK.
Hvis vi skal snakke om noget der dunker og som kan få en helt i ro, så er det den store grønne radiator på 80000hk B&W Burmeister og wain det dur og den er sgu ligeglad med at det er asfalt man fodrer den med bare det er varmt nok

Kun 100% er godtnok

The second rat get the cheese

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis