Ikea køkken, hjørneskabs mål!

Fuldstændig ny og og jomfruelig kaster jeg mig ud et spørgsmål på dette mekka af et gør det selv forum.
Planlægger, og tegner et ikea køkken pt. og undrer mig lidt over hvorfor Ikea er de eneste leverandøre i køkkenunderskabe med et hjørneunderskab i 60x120 cm. De andre firmaer jeg har fået tilbud fra har kun 60x100.
Spørgsmålet er: Er de indvendige mål på et Ikeahjørneunderskab det samme som de udvendige (selvfølgelig fratrukket skabssider m.m.)
Grunden til mit spørgsmål skal ligges i at jeg vil kunne sammenligne tilbud fra Kvik, HTH m.fl. og ønsker ikke at stå med et 60x120 cm skab som ikke kan åbnes korrekt i forhold til naboskabene.
Er der nogle der kan forstå og følge mig lidt

Venlig hilsen
Kim
8 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Skrevet af KWP den 26-10-2008 11:56
Spørgsmålet er: Er de indvendige mål på et Ikeahjørneunderskab det samme som de udvendige (selvfølgelig fratrukket skabssider m.m.)
Venlig hilsen
Kim
Ja, skabet er fuldt udnyttet og måler 120 i længden, hvoraf den synlige del passer til en alm. 60cm underskabs-front.

Flere herinde - inkl. undertegnede - har netop sat IKEA-køkkener op, så det er jo bare at bruge os...

LuneLund: Once I thought I was wrong, but I was mistaken...

Tak for det hurtige svar, går straks videre med planerne.
Lige nu bruger jeg krudt på, om Ikeas vægskabe på 92 cm i højden er for voldsomme i vores kommende lille køkken. Eneste lille hage ved Ikeas sortiment er nemlig at der ikke findes topskabe til placering på alm. str. vægskabe....kan i hvert fald kun finde nogle meget aflange skabe som er for høje (40 cm)..

Venlig hilsen
Kim
Ja.. Det er helt normalt. Men det er ikke så svært at beskære et skab i højden eller evt. lægge en plade eller en ekstra låge på ved ekstra "åbninger".
Går netop og tænker på at få lavet skydedøre i frosset glas i stedet for topskabe. Vi har et lille køkken (9 m2) formet som et L. Der skal være et højskab i begge ender. Køl/frys i den ene og ovn og kombiovn i den anden ende. I mellem højskabene ( der hvor L ét knækker) tænker jeg at placere et væghjørneskab i 92 cm. Denne ide efterlader to skabssider på henholdvis 1,20 og 1,80 meter hvor vægskabene kun er 70 cm høj. Pladsen, oven på vægskabene mellem de tre toppunkter kunne derfor få et lettere udseende med frosset glas i skydedøre eventuelt med lys indvendigt.....kan det forestilles
Venlig hilsen
Kim
Det har været inden over overvejelserne men, men...vores køkken er meget småt, det er hele rækkehuset vi bor i i øvrigt også, så vores primærer ønsker er at få så meget skabsplads som muligt. Vi vil miste alt for meget skabsplads hvis vi sløjfer overskabe, desværre da det vil se kanonflot ud.
Kim
Hej Kim

Ikea har nogle gange deres helt egne mål på nogle køkkenprodukter. Deres fordel er jo så at der ikke kan konkurreres direkte på produkterne eller hvidevarerne. Vi har kunder som skal have et IKEA-køkken som gerne vil købe hvidevarer hos os - det giver en del bøvl, da målene ikke passer, så kunderne er nødt til at købe det hele hos Ikea.

Mvh. Esben Gadsbøll
www.WhiteAway.Com
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis