Min toyota carina 95 hakker nogen med hjælp? tak

goddag til alle ,er der nogen der har erfaring med toyota carina 95`e ,som  når der køres i alm tempo men og lige pludseligt begynder at hakke fra motoren men især i høj kørsel har idag fået skiftet tandkabler til 900 kr samt skiftet olie filter og luftfilter men ikke tændrør.Jeg købte nogle fra th hansen men det fjernede  vi igen da den stadigvæk hakkede og så lagde mekanikeren nogle halv færdige toyota tændrør fra en skraldespand som han fandt og fjernede de th hansen tændrør jeg kunne mærke en lille forbedring i lav hastighed iforhold til før jeg kom til mekanikeren.Men på motorvejskørsel er det det samme hakkeri med mellemrum men det var svært at få hastigheden over 110km så rystede den meget.Er der nogen gode ideer uden at man skal skifte alle delene ud? iøvrig er leaburn tændrør måske en sidste chance til 145kr stk måske sidste chance før man går til toyota værksted .Det er meget at skrive om når man vil søge hjælp

                                  tak tonni
7 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Ja det er jo ikke så godt med den bil der hakker dem der vil hjælpe, såeh jeg ved it redi om æ tør !
Skift dine tændkabler, det er med 90% sikkerhed der fejlen ligger, og det skal være en god kvalitet. Ikke fra Thansen, de har mange goe ting, men også meget skrammel.
Skift også fordelerdækslet, hvis der er en hårdfin revne i det kryber gnisten. Et typisk klik klik kan afsløre at gnisten slår ud et forkert sted. En anden ting er hvis du har vand i bezintanken. Hvis der er det kan der dannes hydrater (is i karburatoren) og stoppe tilførslen især ved højere hastigheder når der er stor flow af luft igennem. Giv forsøgsmæssig tanken en gang karburatorsprit, det fås på tankstationerne
jeg takker for svaret men kablerne kommer fra autodos.Men jeg vil prøve fordelerdæksel også håber det virker
Kan din vandpumpe mon være utæt. Har noget familie, hvor det var problemet, vandet trængte ind i en krumtappositionsføler, det forstyrrer den elektroniske tænding.
Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
Så har jeg kun et råd tilbage, sælg den svedekiste, og køb dig en MZ med sidevogn. Den er også væsentlig billigere i vægtafgift / Forsikring.
Det kunne lyde som om tændningen sætter ud og med hensyn til at den ryster ved 110 km, lyder som om den kunne trænge til en sporing eller afbalacering.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis