gulvvarmeshunt opad eller nedad

Hej
Jeg er nu ved at montere min gulvarmeshunt m fordelerrør
og nu 10.000 kr spørgsmålet
Jeg vil gerne vende hele systemet på højkant dvs i forhold til alle de billeder man ser af shuntsystemer dvs at pumpen skal sidde vandret i toppen, jeg kan umiddelbart ikke se det skulle gøre noget da vand jo er ligeglad med om det løber op eller ned eller til siden, selvfølgelig bliver udluftningerne vendt og pumpehuset drejet.
Nogen der kan se noget problem i det.
Med venlig hilsen

Flemming 
6 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Kun det at den luft der vil komme i systemet altid vil ende ved pumpen og den nemt kommer til at tørløbe ikke godt
jeg ville lade pumpen være i bunden, så fordelerrørene vender opad og ender i udluftningerne, men kommer dine varmeslanger ikke nedefra ?

Det vi ikke når i dag ........skal vi da ikke lave om i morgen

hejsa og tak for svarene

nej mine varmeslanger kommer oppefra systemet sidder i kælderen
dvs at hvis jeg vender det som på billedet her

Det er der ingen problemer i... Jeg har selv noget tilsvarende. Du skal bare lige være opmærksom på hvordan du påfylder/tømmer dine rør, da luft som tidligere nævnt samler sig i toppen. Dvs. påfyldning af vand skal ske under tryk så al luften bliver skubbet ud af rørene.
Hvis billedet er af din nuværende konfiguration ville jeg dog nok overveje en bypass så din pumpe ikke begynder at give problemer når du på et tidspunkt skruer ned for varmen.
hej
ja så er jeg forvirret
en bypass forbi pumpen ?????????
fylder/tømmer rørene, jeg havde da regnet med at jeg bare lader vandet fra mit centralvarme system fylde rørene nøjagtig som mine radiatore, jeg skal jo have hele anlæget tømt og fyldt igen, til gang og afgang bliver jo bare koblet på frem og returløb på mit centralvarmeanlæg so var det en radiator
er der noget jeg totalt har misforstået eller ???????
Flemming
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis